روغن گل سرخ، سوغاتی گران قیمت بلغارستان

روغن گل سرخ، سوغاتی گران قیمت بلغارستان

تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 بهمن ، 1398

روغن گل سرخ، سوغاتی گران قیمت بلغارستان

روغن گل سرخ بلغارستان | Rose Oil

شهر وارنا هم مانند همه شهرهای دنیا دارای مکان های دیدنی، تفریحی و گردشگری زیادی است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند و البته سوغاتی های خاص خود را دارد که در سایر نقاط جهان نمی توانید پیدا کنید. امروز آژانس مسافرتی آسمان آبی یکی از سوغاتی های مهم و خاص وارنا که یک روغن است را به شما معرفی می کند، پس همراه ما باشید تا زمانی که به تور لحظه آخری بلغارستان می روید دست خالی برنگردید. از جمله صادارات مهم در کشور بلغارستان روغن گل سرخ می باشد که قیمت یک بطری کوچک آن حدود 50 یورو می باشد. از روغن گل سرخ محصولاتی مثل گلاب یا عصاره گل تولید می کنند که با بسته های شیک می فروشند و صادر می کنند. کشور بلغارستان در سال 1 و نیم میلیون تن از این مایع با ارزش را تولید می کند که حدود 70 درصد روغن گل سرخ جهان را شامل می شود.

روغن-گل-سرخ،-سوغاتی-گران-قیمت-بلغارستان

روغن گل سرخ از تقطیر گل محمدی بوجود می آید که در دره ای در مرکز بلغارستان به نام رز، پرورش می دهند و مقدار زیادی از این روغن ها مستقیم به تولیدکنندگان عطر در سراسر دنیا فروخته می شود و قیمت هر کیلوی آن چندین هزار یورو می باشد. هر سال بعد از صادرات روغن گل سرخ به کشورها، درصد کمی از آن در بلغارستان می ماند که آن ها را هم در بسته های شیک به عنوان سوغات، در فروشگاه ها و مغازه ها برای فروش می گذارند. کشورهای فرانسه و آمریکا این روغن را مستقیماً برای کارخانه های عطر خریدار می کنند زیرا یکی از عناصر اصلی برای تهیه عطر به حساب می آید.

روغن-گل-سرخ-بلغارستان


این روغن کاربرد های زیادی دارد و یکی از ویژگی هایش را در محصولات مراقبت پوست می توان دید که بسیار موثر است و خاصیت نرم کنندگی دارد و پوست را مرطوب می کند. در علم پزشکی هم از این روغن برای صنعت داروسازی و صنایع مواد غذایی استفاده می کنند. خرید روغن گل سرخ یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری وارنا محسوب می شود.

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql