میدان مردکا کوالالامپور

میدان مردکا کوالالامپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 22 مهر ، 1398

میدان مردکا کوالالامپور Merdeka Square Kuala Lumpur

میدان مردکا کوالالامپور که با نام داترن مردیک نیز شهرت دارد واقع در رو به روی ساختمان سلطان عبدالصمد است که هم اکنون دفتر وزارت اطلاعات، ارتباطات و فرهنگ مالزی می باشد، واقع شده است. این میدان در مرکز کوالالامپور در اصل زمین کریکت باشگاه سلانگور بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است . امروزه برای رژه سالیانه و همچنین کنسرت های موسیقی راک از آن استفاده می کنند. در حوالی آن ساختمانهای بسیاری با قدمت تاریخی قرار دارند که میتوانیم به برخی از آن ها اشاره کنیم:
در کنار میدان مردکا کوالالامپور، باشگاه سلطنتی سلنگور قرار دارد که برای اولین بار در سال 1884 به عنوان محل ملاقات اعضای بلند پایه جامعه استعماری انگلیس تأسیس شد. در جنوب میدان مردکا کوالالامپور موزه تاریخ ملی سابق واقع شده که به تازگی به موزه نگارا منتقل شده است. در کنار آن، گالری شهر کوالالامپور را میبینیم که تاریخچه کوالالامپور را از طریق مدل های مینیاتوری نمایش می دهد. در شمال میدان نیز کلیسای جامع آنگلیکن سنت مری نیز به چشم می خورد. 

جاذبه های میدان مردکا کوالالامپور  

پرچم استقلال مالزی میدان مردکا کوالالامپور برای اولین بار در تاریخ اوت 1957 بر افراشته شد که پرچمی به طول 95 متر می باشد و یکی از بلندترین پرچم های جهان محسوب می شود که درانتهای جنوبی میدان واقع شده است.
چشمه پلیس میدان مردکا کوالالامپور در نزدیکی پرچم استقلال قرار دارد و در سال 1897 به عنوان یادبود استیو هارپر، بازرس محبوب پلیس در این مکان ساخته شده است.
مرکز خرید پلازا پوترا میدان مردکا کوالالامپور در زیر زمین چمن کاری شده میدان قرار دارد که بازدیدکنندگان و گردشگران تور ارزان کوالالامپور می توانند محصولات جالب و متنوعی را در آن خریداری کنند. 

آدرس میدان مردکا کوالالامپور

Jalan Raja, City Centre, 50050 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

میدان مردکا کوالالامپور _ آسمان آبی

میدان مردکا کوالالامپور_ آسمان آبی

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql