پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 31 مرداد ، 1398

پیست اسکی دبی Ski Dubai

پیست اسکی در دبی شاید کمی دور از ذهن باشد که کسی در دل کویر بخواهد اسکی کند.اما امروزه در شهر دبی، در شهری که دمای ان به 50 درجه نیز می روید می توانید به راحتی اسکی کنید. مجموعه سرپوشیده اسکی در دبی، به عنوان بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده در دنیا است و با وجود رکورد "ترین ها" که دبی دارد چندان دور از ذهن نیست که پیست اسکی دبی هم به عنوان برترین ها باشد. در این مجموعه در حدود 6 هزار تن برف سفید خالص وجود دارد که به همراه پیشرفته ترین سیستم های خنک کننده در دنیا، از آب شدن برف ها جلوگیری می شود. وسعت پیست اسکی دبی 400 متر طول و 5 مسیر اسکی دارد. سیستم تولید برف در مجموعه سرپوشیده اسکی دبی به این شکل است که برف پاش هایی که در سقف قرار دارند قطرات ریز آب را در هوا پخش می کنند و ذرات ریز یخ را به سمت پایین میریزند. این ذرات یخ بسیار ریز هستند و با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند. سپس این ذرات یخ و قطرات آب را به هم جذب می کنند و بلورهای برف را تشکیل می دهند. شاید تصور این که در شهری که میانگین بارش برف، صفر می باشد به پیست اسکی بروید و از برف و سرما لذت ببرید دور از ذهن باشد ولی وقتی درباره دبی حرف می زنیم هیچ چیزی غیر ممکن نیست. پیست اسکی دبی، اولین پیست اسکی سرپوشیده در خاورمیانه و یکی از بهترین ها در جهان می باشد. با آژانس آسمان آبی همراه باشید تا با این پیست اسکی بیشتر آشنا شوید و در تور دبی خود از این مکان هیجان انگیز بازدید نمایید.

پیست-اسکی-دبی-امارات

پیست اسکی دبی که در سال 2005 ساخته شده قسمتی از مرکز خرید بزرگ امارات مال می باشد. این مجموعه 3.000 متر مربع مساحت دارد و دارای 5 پیست اسکی می باشد که طولانی ترین آن 400 متر طول دارد و ارتفاع آن به 60 متر می رسد. شما با هر سطح و توانایی می توانید از این پیست استفاده کنید حتی اگر اسکی بلند نیستید می توانید آموزش های لازم را داشته باشید.

پیست-اسکی-امارات-دبی

یکی از چالش های ساخت این پیست جلوگیری از ورود هوای گرم بیرون به داخل پیست می باشد برای همین از ورقه های آلومینیومی استفاده شده است که گرما را منعکس می کنند. در قسمت زیرین این ورقه ها، لایه ای به جنس اسفنج لاستیکی با ضخامت 15 سانتیمتر قرار دارد. این عایق بندی باعث شده فضای داخلی کاملاً سرد بماند و حتی اگر سیستم خنک کننده از کار افتاد، 3 روز طول می کشد تا دمای هوا بالا برود و برف های موجود شروع به آب شدن کند. برای سرد نگه داشتن پیست اسکی دبی از روش سرمایش یخچال استفاده می شود، به طوری که لوله هایی از جنس فولاد در زیر زمین قرار دارد که نوعی گاز آمونیاک از آن رد می شود و باعث خنک شدن محیط تا 34 درجه زیر صفر می شود. برای تولید برف نیز از ترکیبات شیمیایی استفاده می شود. این مجموعه فقط مختص به اسکی نمی باشد و قسمت هایی برای بازی و سرگرمی کودکان در نظر گرفته شده است. شما حتی می توانید از پنگوئن ها نیز دیدن نمایید.

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql