پارک های تفریحی برتر دبی

پارک های تفریحی برتر دبی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 شهریور ، 1398

پارک های تفریحی برتر دبی

بهترین پارک های فضای سبز دبی 

برای ساکنین اولیه دبی، ایده داشتن تکه ای چمن به قدری بیگانه و غریب بود که در ذهن خود نمیدیدند روزی دبی بزرگترین پارک ها را داشته باشد. با گذشت زمان، پارک های بسیاری  مانند واحه های کوچک در کویر و در سطح شهر گسترانیده شد و در این پارک ها مجموعه ای از فعالیت ها فراهم شده است تا ساکنین هر منطقه در دبی فضای سبزی داشته باشند.
به دبی سبز خوش آمدید.

پارک الخزان دبی
پارک الخزان دبی یکی از قدیمی ترین فضاهای سبز شهر دبی است. این پارک از اوخر دهه 1980 میلادی در خدمت مردم قرار گرفت. پارک الخزان دبی پارک کوچکی است و دارای هتل مسافرتی The Park است. این پارک بسیار مناسب برای جشن های کوچک، پیک نیک ها و میهمانی بچه ها بسیار محبوب است. لازم به ذکر است که ورودی این پارک رایگان است. این پارک از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 10 شب و روزهای پنج شنبه از 8 صبح تا 11 شب به جهت بازدید باز است.

پارک الخزان دبی _ آسمان آبی

پارک نهر دبی
پارک نهر دبی یا پارک خور دبی میزبان دلفیناریوم دبی است، اما در پارک نهر دبی فقط بازدید از بازی آکروباتیک آبزیان وجود ندارد بلکه در این پارک منطقه ای مخصوص کودکان است، باغ های گیاه شناسی این پارک نیز منطقه ای جذاب در این پارک است. پیست اتومبیل های کابلی نیز بخشی دیگر از جذابیت های پارک نهر دبی است. پارک نهر دبی از وسعت بالایی برخوردار است و دارای امکانات باربیکیو و تهیه کباب است. این پارک مملو از زمین بازی، فضای سبز و درختان است. در پارک نهر دبی  دارای تعداد زیادی کافه و رستوران است.
پارک نهر دبی رایگان نیست و برای ورود باید ورودی پرداخت کنید. هزینه ورودی پارک نهر دبی 5 درهم است.
این پارک از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 10 شب و در روزهای پنج شنبه از 8 صبح تا 11 عصر به روی میهمانان باز است.

پارک نهر دبی _ آسمان آبی

پارک زابیل دبی ZABEEL Park

پارک زابیل دبی پس از تخریب بخش بزرگی از پارک صفا دبی به دلیل اجرای طرح کانال و نیز آبراهه مرکزی دبی بسیار مورد توجه اهالی ان منطقه قرار گرفت و توانست جایگزین بسیار مناسبی برای پارک صفا دبی باشد. این پارک با وسعت 47.5 هکتار با مضمون فناوری خلیج فارس ساخته شده است. در پارک زابیل دبی هر روز صبح بازاری محلی بر پا میشود که در محدوده دروازه شماره 2 این پارک وجود دارد. در بازار محلی زابیل بیش از 100 دستفروش که به فروش انواع اشیائ دست دوم، لباس، کتاب می پردازند. در این بازار محلی همچنین فروش انواع غذاهای ارگانیک، ساندویچ ، برگرهای تازه به فروش می رسد. در پارک زعبیل دبی دریاچه ای با امکانات قایقرانی، پیست دوی خانوادگی، قطار گردشگری، مسیر دوچرخه سواری وجود دارد.
قطار گردشگری که در این پارک مورد استفاده قرار میگیرد مناسب افرادی است که با وجود داشتن زمان کم، تصمیم به گردش در این پارک دارند. نکته جالبی که از حیات در این پارک وجود دارد زندگی گونه های زیادی از طوطی در بین درختان پارک است. در این پارک تعداد 10 هزار درخت که شامل 3 هزار نخل هوشمند است استفاده شده است. این درختان نخل هوشمند برای افراد حاضر در پارک، اینترنت وای فای رایگان و پرسرعت تدارک دیده شده است.از دیگر استفاده های این درختان نخل می توان به شارژ سریع تلفن های همراهنیز اشاره کرد. بازدید از پارک زابیل دبی به مسافرین تور دبی بسیار سفارش می شود.
ورود به این پارک رایگان نیست و هزینه ورودی به این پارک 5 درهم برای هر نفر است.
ساعات کاری پارک زابیل دبی در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 11 شب و روزهای پنج شنبه تا شنبه از 8 صبح تا 11 و نیم شب است.

پارک زابیل دبی _ آسمان آبی

پارک و تالاب البرشا Al Barsha Pond Park
پارک البرشا در غروب روزهای شنبه میزبان یک بازار شبانه است، در این بازار شبانه ترکیبی هیجان انگیز از انواع ورزش ها ارائه می شود. از امکانات پارک البرشا می توان به زمین تنیس، بسکتبال، پیست دوی خانوادگی به مساحت یک و نیم کیلومتر و نیز مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری اشاره کرد. در این پارک می توانید آرامش خاطر داشته باشید و از هر گونه شلوغی و هیجان به دور باشید. تالاب البرشا درست در مرکز پارک البرشا قرار دارد و از آن هیچگونه استفاده ای نمی شود. در حاشیه تالاب چمنزار بسیار زیبایی گسترده شده است که محل مناسبی برای گذران وقت و برگزاری جشن های کوچک به حساب می آید. لازم به ذکر است که ورودی پارک البرشا رایگان است و ساعات بازدید از این پارک از روزهای یکشنبه تا پنج شنبه ساعت 8 صبح تا 11 شب و نیز روزهای جمعه و شنبه از 8 صبح تا 11 و نیم شب است.

آدرس پارک البرشا : جنب مرکز خرید و بازار Ripe Market


پارک و تالاب البارشا دبی _ آسمان آبی

پارک جی ال تی دبی JLT Park
چندی پیش درست در زمانی که پارک جی تی پارک دبی ساخته شده بود، طراح پارک جی تی ال دبی و نیز مسئولان برنامه ریز اعلام کردند که تصمیم به احداث سه دریاچه در این پارک را دارند. بسیاری از افراد نظرات متفاوتی دادن.برخی موافق و برخی مخالف بودند. سرانجام تصمیم بر عملی کردن این موضوع گرفتند. اما این طرح ناکام ماند. آنها فقط توانستند یکی از دریاچه ها را تاسیس کنند. این پارک در حال حاضر دارای فضای سبز محدودی دارد. البته این پارک دارای فضایی ایده آل برای پیاده روی در محیطی به دور از ازدحام جمعیت و نیز ساکنین مناطق مجاور محسوب می شود. پارک جی ال تی دبی دارای چندین کافه زیبا است که پارک را به فضایی ایده آل تبدیل کرده است.
ورودی پارک رایگان است و به صورت 24 ساعته باز است.

پارک جی ال تی دبی _ آسمان آبی

پارک صفا دبی
صفا پارک دبی در سال 1975 میلادی افتتاح گردید . قدمت این پارک تقریبا برابر با قدمت خود امارات متحده عربی است. این پارک لقب سلطان پارک های شهر دبی را به خود گرفته است. البته این لقب به معنی قدیمی تر بودن پارک صفا دبی است نه بهتر بودن این پارک نسبت به دیگر پارک های دبی. علیرغم کم شدن فضای ورود به کانال آب دبی ، فضای سبز کنار جاده شیخ زاید دبی که پارک صفا دبی است یکی از محبوب ترین پارک ها در این شهر است.
پارک صفا دبی دارای 16 هزار بوته و درخت است و در حدود 80 درصد این پارک را فضای سبز تشکیل میدهد. ورودی این پارک رایگان نیست.
ورودی پارک صفا دبی 3 درهم است. ساعات بازدید پارک صفا دبی از روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 10 شب و روزهای پنج شنبه تا شنبه از 8 صبح تا 11 شب است.

پارک صفا دبی _ آسمان آبی

باغ جادویی گل دبی
باغ جادویی گل دبی با وجود داشتن مساحت 72 هزار متر مربع در شهر و با دارا بودن 45 میلیون گل های متنوع در این باغ به عنوان یکی از بهترین باغ گل های جهان شناخته شده است. باغ جادویی گل دبی بسیار زیباست. در این پارک از شر حشرات موزی در امان خواهید بود.

باغ گل معجزه دبی _ آسمان آبی

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql