راهنمای کامل فرودگاه دبی

راهنمای کامل فرودگاه دبی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 شهریور ، 1398

راهنمای کامل فرودگاه دبی

فرودگاه بین المللی دبی

فرودگاه بین المللی دبی به عنوان شلوغ ترین فرودگاه جهان با ترافیک بالای مسافر به عنوان پایگاه اصلی در حال رشد خطوط هوایی دبی، امارات است. ظرفیت کلی فرودگاه بین المللی دبی به طور متوسط سالانه در حدود 90 میلیون مسافر است و در آینده در حال پیشرفت است. این فرودگاه رتبه ششم در فرودگاه باری جهان را دارد. به عنوان شلوغ ترین فرودگاه برای ایرباس A380 و بوئینگ 777 است. در سال 2017 تعداد 409.493 پرواز به ثبت رسید. در ژانویه سال 2019 فرودگاه بین المللی دبی بزرگترین سیستم انرژی خورشیدی را در فرودگاه منطقه به عنوان بخشی از هدف کاهش انرژی نصب کرد که تا سال 2030 کاربرد دارد. فرودگاه بین المللی دبی به تنهایی سهم مهمی در اقتصاد دبی را تشکیل میدهد. این فرودگاه 90 هزار نفر نیروی کار دارد، به طور غیر مستقیم بیش از 400 هزار شغل را پشتیبانی می کند و بیش از 26.7 میلیارد دلار در اقتصاد کمک می کند. پیش بینی شده که تا سال 2020 سهم اقتصاد بخش حمل و نقل هوایی دبی به 37.5 درصد از تولید ناخالص داخلی شهر دبی افزایش یابد و تا 44.7 درصد از تولید ناخالص داخلی و 35.1 درصد از کل اشتغال.

ساخت فرودگاه بین المللی دبی

ساخت فرودگاه بین المللی دبی در سال 1959 توسط حاکم دبی، شیخ رشید بن سعید آل مکتوم انجام شد. این شرکت به طور رسمی در سال 1960 افتتاح شد. در سال 1963 ساخت باند آسفالت 9200 متری آغاز شد. 

راهنمای فرودگاه دبی

در فرودگاه دبی می توانید اطلاعات مربوط به خدمات و امکاناتی که در داخل فرودگاه موجود است، از جمله جزئیات مربوط به سالن های فرودگاه، Wifi، نقاط شارژ تلفن همراه، قفل ها، غذاخوری های 24 ساعته و هتل های اطراف و سایر موارد موجود را بیابید. فرودگاه دبی از سه ترمینال چهار کاناله تشکیل شده است. پایانه های 1 و 3 (مخصوص مسافران بین المللی) که مستقیما با منطقه ترانزیت ارتباط دارند اما در حالی که ترمینال 2 (مخصوص مسافران منطقه ای خلیج فارس) که در طرف مقابل باند فرودگاه قرار دارد. ترمینال 1 دارای سالن ملاقات D است. ترمینال 3 به سالن ملاقات A, B, C مجهز است. ترمینال های 1 و 3 از طریق محوطه ای مشترک با هم در ارتباط هستند و مسافران بدون نیاز به مراجعه به بخش مهاجرت می توانند بین دو ترمینال تردد داشته باشند. ترمینال شماره 2 در قسمت دیگر فرودگاه قرار دارد و سرویس شاتل فرودگاه وظیفه جابجایی مسافران بین دو ترمینال را بر عهده دارند. فاصله زمانی انتقال مسافر از ترمینال شماره 2 به ترمینال 1 در حدود 20 دقیقه است و از ترمینال 2 به سمت ترمینال 3 در حدود 30 دقیقه زمان نیاز است. جهت انتقال مسافرین از ترمینال شماره 1 به 3 یا بالعکس از مترو نیز استفاده می کنند.

ترمینال های فرودگاه دبی

در این فرودگاه 3 ترمینال وحود دارد.
ترمینال شماره 1 با مساحتی در حدود 520 هزار مترمربع و با ظرفیت جابجایی سالانه 15 میلیون مسافر را دارد. ترمینال شماره 1 توسط بیش از 100 ایرلاین مورد استفاده قرار میگیرد. این ترمینال در حدود 221 کارمند چک – این دارد. ترمینال شماره 1 از ابتدا به منظور جابجایی 18 میلیون مسافر طراحی شده بود. اما با این حال به دلیل شلوغی و نیز تردد بیش از حد مسافران در این ترمینال، مدیریت فرودگاه تصمیم گرفت تا 28 گیت متحرک را به این ترمینال اضافه کند تا ظرفیت این ترمینال را گسترش دهد.
این ترمینال 3 طبقه دارد. از جمله امکانات فرودگاه دبی می توان نمازخانه، امکانات حمام، مراکز پزشکی و اورژانس در هر 3 ترمینال. خدمات اسپا و ماساژ اشاره کرد. 

طبقه اول ترمینال 1 فرودگاه دبی به پرواز های خارجی اختصاص دارد. در این طبقه کانترهای چک – این و نیز کانترهای تحویل بار و چمدان وجود دارد. از جمله امکانات و خدمات طبقه اول ترمینال 1 می توان به کیوسک های سلف سرویس، سالن های مخصوص کودکانی که به تنهایی سفر می کنند، کانترهای فروش بلیط، باجه های مخصوص صرافی، کانترهای مخصوص تبدیل ارز، رستوران و نیز کافه های مختلف و همچنین WiFi در سرتاسر این طبقه موجود است.

طبقه دوم ترمینال 1 فرودگاه دبی مخصوص پروازهای ورودی است. از جمله امکانات و خدماتی که در طبقه دوم ترمینال شماره 1 ارائه می شود می توان به خدمات بخش مهاجرت، گیت های هوشمند، سالن های مربوط به خدمات بار و حمل چمدان (چرخ دستی برای حمل چمدان وجود دارد)، سالن های تشریفات، سالن های مربوط به استراحت و ... در این طبقه وجود دارد.

طبقه سوم ترمینال شماره 1 فرودگاه دبی : از جمله امکانات و خدمات ارائه شده در ترمینال شماره 1 طبقه سوم می توان به رستوران ها و کافه های متعدد، دفتر صرافی و تبدیل ارز، دستگاه های خودپرداز و بانک، شرکت های کرایه اتومبیل، پارکینگ، دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی، مرکز تجاری، نمازخانه، اتاق های مادر و کودک اشاره کرد.

ترمینال شماره 2 فرودگاه بین المللی دبی

ترمینال شماره 2 فرودگاه دبی مخصوص پروازهای چارتر، پروازهای خاص در روزهای خاص است. در این ترمینال در حدود 50 ایرلاین و نیز شرکت هواپیمایی در این ترمینال فعالیت می کنند. 

ترمینال شماره 2 گنجایش 5 میلیون مسافر در سال را دارد. این ترمینال دارای 4 طبقه است.

طبقه اول ترمینال شماره 2 فرودگاه بین المللی دبی : این طبقه از ترمینال شماره 2 مخصوص به سالن پروازهای ورودی است.

طبقه دوم ترمینال شماره 2 فرودگاه بین المللی دبی مربوط به محل سوارشدن مسافران به هواپیماست. طبقه دوم ترمینال شماره 2 دارای 6 گیت پروازی، جایگاه های موقت، سالن های انتظار، باجه های ترانسفور، سالن تشریفات بیزینس کلاس، رستوران ها، فودکورت ها و ... است.

در طبقه سوم ترمینال شماره 2 فرودگاه بین المللی دبی خدمات و امکاناتی چون کانترهای چک این، کارکنان خدمه فرودگاه، سالن با خدمات ویژه، سالن تشریفات VIP، باجه های مهاجرت، سالن های فروش بلیط هواپیما و ... 

طبقه چهارم ترمینال شماره 2 فرودگاه بین المللی دبی مربوط به پروازهای ورودی است.

خدمات و امکانات ترمینال شماره 2 فرودگاه دبی

در ترمینال شماره 2 دفاتر مربوط به صرافی، پارکینگ، شرکت های کرایه اتومبیل، مرکز تجاری، اتاق های مادر و کودک، نمازخانه، WiFi، دسترسی به حمل و نقل عمومی و ... . سالن های استراحت مرحبا در این ترمینال قرار دارند. سالن مرحبا که روبروی گیت F3 , F4 قرار دارند و امکانات و خدمات ویژه ای را به مسافران ارائه می دهند.

ترمینال شماره 3 فرودگاه بین المللی دبی

این ترمینال با 159142 متر مربع مساحت، چهار طبقه دارد و به عنوان بزرگترین ترمینال در جهان شناخته شده است. این ترمینال مربوط به پروازهای امارات است. ترمینال شماره 3 ظرفیت جابجایی سالانه 60 میلیون مسافر را دارد. مسافرین فرست کلاس و بیزینس کلاس به صورت جداگانه در ترمینال شماره 3 فرودگاه دبی به بخش چک این وارد می شوند. در ترمینال شماره 3 فرودگاه دبی نیز هتلی با نام هتل بین المللی دبی قرار دارد.

طبقه اول ترمینال شماره 3 فرودگاه بین المللی دبی مربوط به پروازهای ورودی است. در این طبقه می توانید برای حمل چمدان از چرخ دستی استفاده کنید. کانترهای چک این، کلینیک درمانی، سلف سرویس، رزرو هتل، باجه هایی جهت کرایه اتومبیل و نیز دسترسی به حمل و نقل عمومی مهیاست.

طبقه دوم ترمینال شماره 3 فرودگاه دبی مخصوص سوار شدن به هواپیماست.مسافران تور ارزان دبی می توانند پس از انجام مراحل لازم سوار هواپیما شوند.

طبقه چهارم ترمینال شماره 3 فرودگاه دبی مربوط به پروازهای ورودی است.

امکانات و خدمات ترمینال 3 فرودگاه دبی

از جمله امکانات و خدمات ارائه شده در ترمینال شماره 3 فرودگاه دبی می توان به خدمات صرافی و تبدیل ارز، پارکینگ، رستوران ها و کافه های متعددف دستگاه های خودپرداز و بانک، رستوران ها و کافه های متعدد و ... اشاره کرد.

اشیاء گمشده در فرودگاه بین المللی دبی : 

در فرودگاه دبی محلی برای اشیاء گمشده قرار دارد که تمامی اشیاء و نیز چمدان های گمشده به این محل انتقال داده می شوند. 

فرودگاه بین المللی دبی _ آسمان آبی

                 

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql