پارک ملی کوالالامپور

پارک ملی کوالالامپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 مهر ، 1398

پارک ملی کوالالامپور

پارک ملی کوالالامپور Kuala Lumpur National Park 

پارک ملی کوالالامپور که به پارک تامان نگارا کوالالامپور لقب گرفته دارای وسعت 4343 کیلومترمربع است و به عنوان قدیمی ترین منطقه حفاظت شده و به طور رسمی در مالزی محسوب می شود. پارک ملی کوالالامپور در ابتدا با نام پارک پادشاه جورج پنجم نامگذاری شده بود. پادشاه جورج پنجم به منظور حفاظت از مناطق و جنگل های بومی و بکر مالزی دستور داد که این پارک را بسازند. دستور ساخت پارک ملی کوالالامپور به دست پادشاه جورج پنجم در سال 1938-1939 ما بین سه ایالت مختلف مالزی به تصویب رسید و پس از ان این پارک ساخته شد و نام همین پادشاه را بر آن گذاشتند. این پارک بین سه ایالت مالزی قرار دارد. پارک ملی کوالالامپور با وسعت 4343 کیلومتر مربع است که بیشترین وسعت آن در حدود 2477 کیلومتر مربع آن در ایالت پاهانگ و 1043 کیلومتر مربع آن در ایالت کلانتان و 853 کیلومتر مربع آن در ایالت ترنگانو قرار دارد. در پارک ملی کوالالامپور نیز می توانید از غارنوردی، کوه پیمایی، ماهیگیر و تیراندازی لذت ببرید. در این پارک رودخانه زیبایی نیز وجود دارد که نام آن رودخانه تاهان است. این رودخانه از میان جنگل می گذرد. در این رودخانه نمونه کمیابی از ماهی مالایی وجود دارد. این پارک یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور است که همه ساله مسافران بسیاری را به سمت خود جذب می نماید.

پل معلق در پارک ملی کوالالامپور _ آسمان آبی

ساعت بازدیداز پارک ملی کوالالامپور

همه روزه از ساعت 9 صبح تا 17 

حیوانات و پرندگان موجود در پارک ملی کوالالامپور

در این پارک حیواناتی نیز زیست دارند که از آن میان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مالایان تاپیر : جانوری با بینی بلند و سیاه و سفید است که بینایی ضعیف و گیاهخوار است و حس بویایی قوی دارد.

مالایان تاپیر در پارک ملی کوالالامپور _ آسمان آبی

گوزن های پارس : قدیمی ترین نوع گوزن ها که به دلیل صدای پارس کردنشان اینگونه نامگذاری شده اند. غذای آنها علف، میوه، شاخه، تخم مرغ و حیوانات کوچک است.

گوزن پارس در پارک ملی کوالالامپور

خرس خورشید : معروف به خرس های عسل هستند که عاشق خوردن لانه زنبور و عسل می باشند. آنها همچنین از حشرات و میئوه های کوچک تغذیه می کنند. این خرس ها به عنوان کوچک ترین خرس های خز دار با رنگ سیاه هستند. این خرس ها به خواب زمستانی نمی روند و از جمله حیواناتی هستند که بر اثر جنگل زدایی در معرض خطر هستند.

خرس خورشیدی در پارک ملی کوالالامپور _ آسمان آبی

میمون دم بلند : این نوع میمون ها دارای دم های طولانی هستند. این گونه میمون ها به دلیل تحمل آب و هوای گرمسیری از جمله گسترده ترین گونه های ابتدایی مالزی هستند. این نوع میمون به طور معمول به رنگ های خاکستری، قهوه ای و قهوه ای مایل به قرمز هستند. 

میمون دم بلند در پارک ملی کوالالامپور _ آسمان آبی

پیتا : این پرندگان زیبا به دلیل نشانه های پر جنب و جوش خود که بر روی سر، سینه، پشت و بال خود دارند بسیار در چشم گردشگران زیبا جلوه می کنند.

پیتا در پارک ملی کوالالامپور _ آسمان آبی


گاومیش اهلی شده آسیایی : این بوفالو های زیبا در کنار رودخانه های تامان نگارا و همانجایی که دارای آب و هوای گرمسیری مالزی دارند و خنک هستند قرار دارند. 

گاومیش در پارک ملی کوالالامپور _ آسمان آبی

هورنبیل : پرندگان رنگارنگ زیبا با لوایح عظیمی که در جنگل های بارانی قرار دارند. معمولا این گونه پرنده لانه خود را در میان درختان بزرگ می سازد.

هورنبیل پرنده ای رنگارنگ در پارک ملی کوالالامپور _ آسمان آبی

گوزن هندی : این گوزن که نام مالایی آن این است به عنوان بلندترین گونه های گاو وحشی می باشند. بدنی بسیار قوی دارند و در میان جنگل های انبوه و درختان و رودخانه ها زندگی می کنند.

گوزن هندی در پارک ملی کوالالامپور _ آسمان آبی

طاووس قرقاول مالایی : این طاووی نوعی قرقاول متوسط با دم کوتاه و چشم های براق. پرهای آنها به رنگ قهوه ای روشن با لکه های کوچک سیاه و لکه های بزرگ به رنگ زمرد. 

طاووس قزقاول در پارک ملی کوالالامپور _ آسمان آبی

دارکوب : از جمله رایج ترین نوع دارکوب هایی که در این پارک وجود دارد می توان به دارکوب پشت زیتونی اشاره کرد. 

دارکوب در پارک ملی کوالالامپور _ آسمان آبی

پروانه : پروانه های زیبای موجود در این پارک وجود دارند. بال های رنگارنگ این پروانه ها نه تنها به چشم مسافران می رسد بلکه به عنوان دفاع در مقابل شکارچیان مورد استفاده قرار میگیرد. این پروانه ها بسیار مقاومت ناپذیر هستند .

پروانه در پارک ملی کوالالامپور _ آسمان آبی


نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
فرناز 20 مهر ، 1398

من این پارک رو از نزدیک دیدم، واقعاً مکان فوق العاده ای هستش. ممنون از مطلب فوق العاده شما.

پاسخ مدیر

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql