پارک ملی تونکو عبد‌الرحمان مالزی

پارک ملی تونکو عبد‌الرحمان مالزی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 مهر ، 1398

پارک ملی تونکو عبد‌الرحمان مالزی

پارک ملی تونکوعبد‌الرحمان مالزی Tunku Abdul Rahman National Park

پارک ملی تونکوعبد‌الرحمان مالزی یا پارک دریایی تونکوعبد‌الرحمان در فاصله 3 کیلومتری از مرکز شهر صباح و در خلیج گایا واقع شده و بیش از 4.2929 هکتار وسعت دارد که دو سوم آن را دریا در برمی گیرد. این پارک بهشتی باورنکردنی با پوشش جنگلی، حیات ‌وحش، سواحل زیبا با شن های سفید و صخره ها، غارها و 5 جزیره دیدنی می باشد که محبوبیت زیادی در بین گردشگران تور کوالالامپور و تور مالزی داشته است، به طوریکه سالانه بیش از 300 هزار گردشگر از پارک دریایی بازدید می کنند.

جزایر پارک ملی تونکوعبد‌الرحمان مالزی

جزایر پارک ملی تونکوعبد‌الرحمان مالزی با چشم اندازی زیبا از دریا و داشتن استراحتگاه های ساحلی فاصله کمی با یکدیگر دارند که با قایق میتوان این مسیر را طی کرد. جزایر پارک ملی تونکو عبد‌الرحمان مالزی یک مقصد محبوب در بین مسافران محلی ها و گردشگران است که می توانند در طول تعطیلات آخر هفته به آنجا بروند و یک روز یا حتی چندین روز را در آنجا سپری کنند. جزیره گایا و جزیره مانوکان بزرگترین جزایر پارک دریایی هستند و درهر دوی آنها چند مسیر پیاده روی برای کسانی که علاقه دارند در جنگل ها قدم بزنند، به چشم می خورد. بعد از عصر یخبندان و بالا آمدن آب سطح دریا این پنج جزیره از هم جدا شدند. 

جزایر پارک ملی تونکو عبد‌الرحمان مالزی

*جزیره گایا Gaya Island
*جزیرهمانوکان Island Manukan 
*جزیره ساپی Sapi Island
*جزیره سولوگ Sulug Island
*جزیره ماموتیک Mamutik Island 

بهترین زمان بازدید پارک ملی تونکوعبد‌الرحمان مالزی  

از آنجا که هیچ فصل موسمی واقعی در پارک دریایی وجود ندارد، هر زمانی می توانید از آن بازدید کنید. با این وجود، بین ماه های نوامبر و فوریه ممکن است بارندگی بیشتری در این مناطق دیده شود.

جاذبه های پارک ملی تونکوعبد‌الرحمان مالزی

حمام آفتاب در امتداد بسیاری از سواحل، قایقرانی ، پیک نیک، 

ورزش های ساحلی و مراکزغواصی که جزو محبوب ترین فعالیت ها هستند.

دسترسی به پارک ملی تونکوعبد‌الرحمان مالزی

دسترسی به پارک ملی تونکوعبد‌الرحمان مالزی بسیار آسان است و با قایق‌های موتوری می‌توان در عرض 20 دقیقه به آنجا رسید. ترمینال فری جسلتون پوینت در مرکز شهر کوتا کینابالو ترمینال کشتی برای کسانی است که می خواهند به سمت پارک ملی عبدالرحمان بروند. 

پارک ملی تونکو عبدالرحمان مالزی _ آسمان آبی

پارک ملی تونکو عبدالرحمان مالزی _ آسمان آبی

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql