ویزای تحصیلی چیست؟

ویزای تحصیلی چیست؟

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 فروردین ، 1399

ویزای تحصیلی چیست؟

به تازگی ایرانیان بسیاری برای تحصیل به اروپا و یا به دیگر کشور های جهان سفر می کنند و اخذ ویزای تحصیلی یکی از مهمترین اقداماتی است که دانشجویان و متقاضیان تحصیل در خارج از کشور را دگیر خود کرده است. ویزای تحصیلی یکی از انواع ویزای غیر مهاجرتی است که دانشجویان می توانند برای مدت معین در کشوری به تحصیل ادامه دهند. این ویزا به این صورت است که یکی از دانشگاه و یا یکی از موسسه های آموزش عالی یک کشور برای دانشجو پذیرش بگیرد. دریافت ویزای دانشجویی برای ادامه تحصیل در هر یک از کشورهای خارجی برای دانشجویان الزامی است.این ویزا جزو ویزاهای کوتاه مدت است. مدت زمان این ویزا می تواند 3 الی 6 ماه و یا حتی یک سال باشد. شایان به ذکر است این ویزا به مدت زمان باقی مانده تحصیل و وضعیت تحصیل قابل تمدید و لغو است. هزینه ویزا یکی از مهم ترین بخش های ویزای دانشجویی است که از سوی وزارت امور خارجه به وسیله سفارتخانه‌ از متقاضیان دریافت می‌شود.

ویزای-تحصیلی-چیست

شرایط اخذ ویزای دانشجویی چیست

یکی از مهم ترین و اصلی ترین شرایط برای اخذ ویزای دانشجویی دریافت پذیرش قطعی از موسسه یا دانشگاهی در کشور مقصد است.اثبات تمکن مالی هم یکی از مهم ترین شرایط است که فرد می تواند هزینه تحصیل خود را تامین کند یا نه این افراد باید مدارک بورسیه یا مدارک تمکن مالی خود را سفارتخانه تحویل دهند. شرایطی دیگر نظیر دانش زبانی که فرد مورد نظر نسبت به دانشگاهی که پذیرش گرفته شده و شرط سنی از دیگر شرایطی است که می توانید برای گرفتن ویزای دانشجویی اقدام کنید.

شرایط-اخذ-ویزای-دانشجویی-چیست

مراحل و مدارک درخواست ویزای تحصیلی

مراحل و مدارک درخواست ویزای تحصیلی به دو مرحله عمده تقسیم می شود تعیین وقت سفارت و تکمیل فرم درخواست متقاضی که معمولا به صورت آنلاین انجام می شود و دانشجو می تواند مدارک خود را به صورت حضوری هم فرم را تکمیل و تحویل دهد. دوم تحویل مدارک و مصاحبه لیست مدارک با توجه به کشوری که دانشجو می خواهد در آن جا تحصیل کند متفاوت است ولی مدارکی مانند گذرنامه دارای اعتبار، شناسنامه، کارت ملی، گواهی پذیرش تحصیلی ،گواهی پایان دوره دبیرستان، پیش‌دانشگاهی، کارشناسی یا کارشناسی ارشد ،عکس و اسناد تمکن مالی از مهمترین مدارک هستند شایان به ذکر است نسخه اصلی مدارک باید به همراه ترجمه به سفارت ارائه شوند. دانشجویام می توانند با انجام ایم مراحل ویزای کانادا و ویزای چین دریافت نمایند.

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql