لیست کشورهای جهان

لیست کشورهای جهان

تاریخ آخرین به روز رسانی: 18 تیر ، 1399

لیست کشورهای جهان

کره زمینی که در آن زندگی میکنیم شامل پنج قاره به نام های اروپا، آسیا، آفریقا، آمریکا و استرالیا می باشد. هر قاره بسته به جغرافیا و آب و هوای مختلفی که دارند، نوع زندگی کردن در آن ها متفاوت است. اگر سوالاتی از قبیل پرجمعیت ترین کشور جهان کدام است؟ کشورهای آسیایی کدام اند؟و ... برایتان پیش آمده در این مطلب آژانس آرزوی آسمان آبی شما را با اطلاعات جامعی از کشورهای جهان آشنا می کند.

قاره آسیا

آسیا، که با نام قاره کهن شناخته می شود توسط سلسله کوه های اورال در غرب از اروپا جدا شده است. قاره آسیا همچنین از شمال به اقیانوس منجمد شمالی، از جنوب به اقیانوس هند و از شرق به اقیانوس آرام منتهی می شود.
در قاره آسیا همه نوع نژادی از جمله نژاد زرد پوست، نژاد سفید پوست، نژاد سیاه پوست و نژاد سرخ پوست به چشم می خورد. آسیا مملو از معادن می باشد که اقتصاد قاره آسیا وابسته به آن می باشد. فرهنگ و تمدن دیرینه آسیا هم که شهره خاص و عام است. 

اسامی کشورهای آسیایی

پرجمعیت ترین کشور جهان که چین می باشد در این قاره قرار دارد. کشورهای دیگر آسیا شامل ایران، کره، ژاپن، هند، مغولستان، تاجیکستان، مالزی و ... می باشند.

Aseman-Abi-Telegram-آسیا

قاره آمریکا

قاره بزرگ آمریکا از قطب شمال تا قطب جنوب امتداد دارد که دو طرف آن را اقیانوس های بی کران اطلس و آرام احاطه کرده اند. آبشار بسیار معروف نیاگارا نیز در جنوب آمریکا قرار دارد. جمعیت قاره آمریکا در سال 2019  به حدود 328/2 میلیون نفر رسید. قاره آمریکا با وجود اینکه ذخایر نفتی ناچیزی دارد که در حال اتمام است ولی از لحاظ معادن بسیار غنی و پربار است که همین امر باعث خودکفایی کامل این قاره شده است.

اسامی کشورهای آمریکایی

کشورهای قاره آمریکا شامل کانادا، آمریکا، مکزیک، کاستاریکا، برزیل، پرو، آرژانتین، شیلی و... می شوند.

Aseman-Abi-Telegram-آمریکا

قاره استرالیا

قاره استرالیا کوچک ترین قاره جهان می باشد که به قاره جزیره ای نیز معروف است. آب و هوای قاره استرالیا به دلیل قرار گرفتن در جنوب خط استوا در تمامی فصل های سال به صورت معکوس عمل می کنند به طور مثال در فصل زمستان هوای آنجا تابستانی است.
استرالیا که از لحاظ معادن بسیار پربار است که شامل نقره، مس، سرب، اورانیوم و آهن می باشد. دام پروری کار مهمی در استرالیا است که عمده مردم به آن می پردازند و حیوانات مشهوری چون کانگورو، کوالا و نیز ایگواناهای دریایی با طولی حدود دو متر در این قاره موجود اند. گیاه اکالیپتوس که در جهان معروف است نیز متعلق به این قاره می باشد.

اسامی کشورهای استرالیا

کشورهای موجود در استرالیا شامل استرالیا و جزیره نیوزلند می باشند.

Aseman-Abi-Telegram-استرالیا

قاره آفریقا

سومین قاره جهان از نظر وسعت آفریقا می باشد که فاصله آن تا خط استوا از شمال و جنوب به یک اندازه است. کوه های بلندی که در آفریقا است در تمامی سال مملو از برف می باشد که معروف ترین آن کوه کنیا با بلندی 1704 پا واقع در خط استوا است. قسمت شمال و جنوب آفریقا که بارش کمتری را در آن شاهد هستیم مناطق جلگه می نامند که محل سکونت زرافه و فیل های معروف آفریقا و همچنین تمساح و اسب آبی می باشد.
مردمان آفریقا از قوم های مختلف با پوست هایی اکثراً سیاه هستند. در منطقه کنگو کوتوله هایی با قدهای 4 تا 6 پا نیز زندگی می کنند. آفریقا نیز از حیث معادن بسیار غنی است.

اسامی کشورهای قاره آفریقا

قاره آفریقا کشورهایی چون مصر، لیبی، تونس، الجزایر، مراکش، سودان، گینه، توگو، نیجریه، سنگال و ... را در خود جای داده است.

Aseman-Abi-Telegram-آفریقا

قاره اروپا

قاره آسیا از نظر وسعت پنج برابر قاره اروپا می باشد. دریاهای بسیار مهمی در قاره اروپا موجود است که از جمله آنها دریای سیاه، اژه، ادریاتیک، بالتیک و مدیترانه می باشند. سلسله کوه معروف آلپ نیز در این قاره قرار گرفته است. 
میوه های خوشمزه و لذیذ قاره اروپا انگور، سیب، هلو، پرتقال، توت فرنگی و گلابی هستند و همچنین گندم، چغندر قند و ذرت نیز از فرآورده های این قاره به حساب می آیند. قاره اروپا متاسفانه از لحاظ معادن بسیار فقیر می باشد.

اسامی کشورهای اروپایی

کشورهای اروپا شامل نروژ، سوئد، فنلاند، هلند، دانمارک، آلمان، بلوروس، روسیه، لهستان، فنلاند، انگلیس، اسپانیا، کرواسی، اتریش، ایتالیا، پرتغال و ... می باشد.

Aseman-Abi-Telegram-اروپا

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql