سفر به قطب جنوب

سفر به قطب جنوب

تاریخ آخرین به روز رسانی: 18 تیر ، 1399

سفر به قطب جنوب

رویایی ترین سفری که در طول عمر خود می توانید داشته باشید سفر به قطب جنوب است که با سرمای دل انگیزش تمام وجودتان را مملو از خلا و آرامش می کند. پس اگر خواهان مسافرتی جذاب و منحصر به فرد هستید توقعات ذهنی خود را بالا ببرید و به قطب جنوب فکر کنید. با آژانس آرزوی آسمان آبی برای اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه باشید.

قطب4-Asemanabi

با سفر به قطب جنوب یکی از بکرترین چشم اندازهای دنیا را انتخاب کرده اید. این قطب به عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی استفاده شده است. بایدها و نبایدهایی که در سفر به قطب جنوب باید به آنها توجه کرد به شرح زیر می باشد.

باید ها و نبایدهای قطب جنوب

وقتی به قطب جنوب رسیدید و خواهان تماشای حیوانات آن منطقه بودید به نکات زیر توجه کنید:

  • فاصله خود را با حیوانات حفظ کنید.
  • از غذا دادن به حیوانات و طعمه قرار دادن آن ها جداً خودداری کنید.
  • با آرامش برخورد کنید .
  • پاهای خود را بر روی خزه ها نگذارید چرا که برخی پرنده ها در میان گیاهان قطب جنوب تخم های خود را پنهان می کنند. اگر این مورد را رعایت نکنید ممکن است مورد حمله نوعی پرنده به نام اسکوآ قرار بگیرید.
    در بعضی مواقع که ممکن است نادر باشد پنگوئن ها خود را به سمت قایق های بازدیدکنندگان پرتاب می کنند در صورت مشاهده همچین موردی کافیست خونسردی خود را حفظ کرده و از دست زدن به پنگوئن پرهیز کنید زیرا پنگوئن ها راه خروج خود از قایق را می دانند و به زودی آنجا را ترک می کنند. قابل ذکر است که علی رغم ظاهر آرام پنگوئن به شدت خطرناک هم می تواند باشد.

Aseman-Abi-Telegram-قطب

  • دلفین ها را به حال خود بگذارید و به هیچ عنوان با قایق به سمت دلفین ها حرکت نکنید. درست است که این کار ممکن است بسیار دیدنی باشد که دلفین ها در راستای شما حرکت کنند اما آزار این حیوانات کار عاقلانه ای به حساب نمی آید.
  • با وجود اینکه همه اصرار به فاصله گذاری بین انسان و حیوانات این منطقه داریم، در برخی مواقع این به حال خود رها کردن حیوان درست نیست مانند مواقعی که یک نهنگ در تجهیزات ماهیگیری به دام افتاده است. در صورت همچین موردی، از حیوان عکس بگیرید، مشخصات جغرافیایی محل، نوع گونه حیوان و چیزی که حیوان در آن گیر کرده را در اختیار اپراتور تور قرار دهید که با این کار کمک به سزایی به حیوان زبان بسته کرده اید.
  • تحت هیچ شرایطی با خود تفنگ یا وسایل انفجاری در این منطقه حمل نکنید. ضخامت یخ های قطب جنوب ممکن است در برخی مواقع زیاد باشد ولی با به صدا درآمدن تفنگ یا مواد منفجره ممکن است فرو بریزد. قطب جنوب یکی از آرام ترین مناطق جهان می باشد پس خواهشاً آرامش آنجا را برهم نزنید.

قطب-6-Asemanabi

سوغاتی ممنوع

همیشه وقتی به مسافرت می روید دلتان می خواهد که از آن مکان سوغاتی برای دوستان و آشنایان خود تهیه کنید. در سفر به قطب جنوب باید بدانید که برداشتن هرگونه وسیله حتی یک سنگ کوچک ممنوع می باشد چرا که حتی آن یک تکه سنگ، فسیل یا ... ممکن است تجهیزات تحقیقاتی در آن مکان باشد. بنابراین می توانید به جای برداشتن سوغاتی، از آن عکس تهیه کنید که هم شما خاطره خود را ثبت کنید و هم طبیعت دچار مشکل نشود.

قطب8-Asemanabi

جمع آوری زباله ها

همه آدم ها عاشق تمیزی و طبیعت بکر هستند اما چطور این طبیعت، ناب و پاک باقی می ماند؟ درست است، با رعایت قوانین زیست محیطی که شامل آشغال نریختن، نقاشی نکردن روی دیوارها، آلوده نکردن آب، نپریدن از روی سنگ ها، نشستن پاها در آب و سیگار نکشیدن در این محیط (مکان مخصوص سیگار وجود دارد) می باشد. 

قطب9-Asemanabi

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql