قلعه پردجاما Predjama Castle

قلعه پردجاما Predjama Castle

تاریخ آخرین به روز رسانی: 18 تیر ، 1399

قلعه پردجاما Predjama Castle

همواره در تاریخ برای حفظ سلامت اشراف و خاندان های پر قدرت، قلعه هایی ساخته می شد که تعداد آنها در سرتاسر جهان اندک نیست، در ادامه همراه با آژانس آرزوی آسمان آبی به یکی از مخوف ترین قلعه های دنیا خواهیم پرداخت.

قلعهAsemanabi

پردجاما، قلعه ای درون غار

قلعه پردجاما درون دهانه غاری در جنوب مرکزی اسلوونی در منطقه ای تاریخی با نام ولیکا بوکویتسا قرار دارد. قابل ذکر است بدانید این قلعه شکل ظاهری زمان رنسانس خود را حفظ نموده، اما در طول تاریخ به دلیل زلزله و ویرانی هایی که داشته از نو بازسازی شده است. این قلعه مخوف ابتدا توسط پدرسالار Aquileiaدر سال 1274 به سبک گوتیک بنا شد، در زمان های مختلف از تاریخ، این قلعه شاهد ساکنین مختلفی بود که البته افسانه های بسیاری از این قلعه گفته می شود. از ساکنینی که تاریخ از آن ها نام برده است می توان از شوالیه اراسموس لوگ نام برد که وی قلعه را با عنوان صندلی شوالیه مشهور کرد. شوالیه لوگ فرزند فرماندار امپراطوری تریست بود که طبق افسانه ها، شوالیه اراسموس توسط یکی از مردانش مورد خیانت قرار گرفت و با شلیک یک توپ در دستشویی این قلعه، کشته شد.
پس از مرگ شوالیه لوگ این قلعه مورد محاصره و تخریب قرار گرفت و سال های بسیاری یک ویرانه بیش نبود تا اینکه در سال 1511 قلعه دوم به روی مخروبه ها، بنا شد و تا سال 1567 این بنا مورد استفاده قرار گرفت تا اینکه با زلزله ای بسیار شدید، ویران شد. 3 سال پس از آن زلزله شدید در سال 1570 قلعه فعلی به سبک دوره رنسانس ساخته شد و تا امروز تقریبا شکل اصلی خود را حفظ نموده است.

قلعه.Asemanabi

در قرن هجدهم میلادی این قلعه که با عنوان اقامتگاه تابستانی در دوره های مختلف متعلق به خانواده کابنزل و بعد از آن دولت مرد اتریشی و هم هنرمند مشهور فیلیپ فون کوبنزل و هم دیپلمات های مختلف بود. این قلعه تا پایان جنگ جهانی دوم ، توسط صاحبان شخصی اداره میشد و پس از جنگ توسط مقامات کمونیست یوگسلاوی مصادره و پس از آن این قلعه یک میراث ملی و به شکل یک موزه فعالیت دارد.
جالب است بدانید قلعه پردجاما به عنوان قلعه ای که در فیلم 1986 زره خدا از جورج هاروست با بازی جکی چان ، آلن تام ، روزاموند کوان و لولا فورنر به نمایش درآمد و همچنین در سال 2008  نیزمستند ماوراء الطبیعه فیلمی در رابطه با این قلعه مخوف ساخته است.

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql