مسجد سلطان احمد استانبول

مسجد سلطان احمد استانبول

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 تیر ، 1399

مسجد سلطان احمد استانبول

یکی از محبوب ترین مساجد استانبول مسجد سلطان احمد (The Blue Mosque) می باشد که به عنوان مسجد آبی نیز شهرت دارد. این مسجد مقدس در سال های 1609 الی 1616 میلادی در زمان حاکمیت سلطان احمد اول بنا شده است. آژانس آرزوی آسمان آبی در ادامه درمورد مسجد سلطان احمد استانبول بیشتر توضیح می دهد.

مسجد-سلطان-احمد1Asemanabi

معرفی مسجد سلطان احمد استانبول

سلطان احمد اول برای بدست آوردن دوباره قدرت عثمانی، در سال 1609 میلادی تصمیم به ساخت مسجدی بزرگ می گیرد و سرانجام این مسجد در سال 1616 میلادی به صورت کامل ساخته شد و روز به روز تعداد مسافرانی که با تور استانبول برای دیدن این مسجد محبوب سفر می کنند افزایش می یابد. مسجد سلطان احمد برای حدود چهل سال اولین مسجد امپراطوری محسوب می شد. کل مجموعه شامل مقبره سلطان احمد، مدرسه و خانه می شود. دیوار های داخلی مسجد تماماً با کاشی های آبی رنگ تزئین شده که زیبایی این مسجد را دوچندان کرده است. این مسجد در نزدیکی مسجد ایاصوفیا یکی از جاذبه های گردشگری استانبول قرار دارد.

مسجد-سلطان-احمد3Asemanabi

معماری مسجد سلطان احمد استانبول

مسجد سلطان احمد که از جاذبه های گردشگری استانبول می باشد، از پنج گنبد اصلی، شش مناره و هشت گنبد ثانویه تشکیل شده است و جزو آخرین مسجد عالی دوره کلاسیک محسوب می شود. مربعی که مسجد سلطان احمد اول در آن قرار دارد معروف به سلطان الهمت می باشد. در فضای داخلی مسجد بیش از بیست هزار کاشی سرامیکی دست ساز با طراحی های گل، میوه و سرو وجود دارد. این کاشی ها به سبک ازنیک، زیر نظر استاد ایزنیک ساخته شده اند. همچنین وجود بیش از دویست پنجره با شیشه های رنگ آمیزی شده با طرح های پیچیده در زیر نور طبیعی زیبایی خیره کننده ای به مسجد بخشیده است. کف زمین تماماً با فرش های نفیس که توسط مردم اهدا شده اند، پوشیده شده است. هر نیم گنبد در مسجد دارای 14 پنجره و گنبد مرکزی نیز دارای 28 پنجره است که چهار نوع آن کور می باشد. اغلب چراغ های داخل مسجد با طلا و سنگ های قیمتی پوشیده بود. 

مسجد-سلطان-احمد7Asemanabi

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql