معرفی ادویه بازار استانبول (spice bazaar)

معرفی ادویه بازار استانبول (spice bazaar)

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 تیر ، 1399

معرفی ادویه بازار استانبول (spice bazaar)

استانبول یکی از شهرهای باستانی و باشکوه ترکیه، با کلی جاذبه های گردشگری می باشد. یکی از جاذبه ها همواره بازار است که مسافران و توریستان زیادی را به خود جذب می کند. به نظر شما کدام ادویه جات برای مزاج ما بهتر است؟ در اینجا آژانس آرزوی آسمان آبی به معرفی بزرگ ترین بازار این شهر یعنی ادویه بازار spice bazaar می پردازد.

PSD-Asemanabiادویه-بازار

ادویه بازار spice bazaar

اگر با تور استانبول سفر کردید و خواهان بازدید بدون وقفه و حیرت انگیز هستید حتماً از بازار ادویه استانبول دیدن کنید چرا که تقریباً هر ادویه ای که مد نظر دارید را در این بازار پر جنب و جوش می یابید و همینطور جوی که در این بازار حاکم است یک جو شاد و صمیمی است که ما را ترغیب به خرید می کند. نام اولیه بازار ادویه، در سال 1660 میلادی بازار جدید بود. این بازار بزرگ، مرکز تجارت ادویه در استانبول بوده و هست. درآمدی که از اجاره مغازه ها می گیرند، برای حفظ و نگهداری مسجد هزینه می شود. بازار ادویه استانبول که مشهورترین و بزرگ ترین بازار سرپوشیده شهر استانبول است، در مجموع 85 مغازه دارد که محصولات این مغازه ها شامل ادویه جات، ترشی جات، شیرینی ترکی و سایر شیرینی ها، جواهرات، سوغات، میوه خشک، گلاب، یاس، چای های میوه ای، باقلوا، قهوه و آجیل خشک می شوند. ساعات کار این بازار همه روزه به جز تعطیلات مذهبی از ساعت 9 صبح الی 7 عصر می باشد. در ادامه برخی از ادویه جات موجود در این بازار را به شما معرفی می کنیم.

PSD-Asemanabiادویه-بازار1

سماق (Sumac)    

ادویه رنگی سماق از توت های بوته وحشی Rhus Coriaria بدست می آید. این ادویه را گاهی به جای لیمو در سس سالاد استفاده می کنند یا بعضاً آن را با روغن زیتون به همراه سبزیجات تازه بخار پز می کنند.

PSD-Asemanabiادویه-بازار2

پال بیبر (Pul Biber) 

اکثر غذاهای ترکیه ای از تکه های فلفل قرمز خشک به اسم پال بیبر استفاده می شود و همچنین در بیشتر رستوران های استانبول در کنار نمک این ادویه را نیز روی میز می گذارند. این نوع فلفل دارای تنوع است که بعضی از آن ها طعمی دودی دارند که از آن در خورش و گوشت چرخ کرده استفاده می شود.

PSD-Asemanabiادویه-بازار3

نار اکسیسی (Nar Ekşisi)   

ناراکسیسی در اصل یک نوع شربت غلیظ و چسبناک و بسیار لذیذ است که در اکثر آشپزخانه های ترکیه یافت می شود. ناراکسیسی را که از انار گرفته شده، در سالاد، ماهی سالمون و مرغ استفاده می کنند.

PSD-Asemanabiادویه-بازار4

نیگل (Çörek otu)

نیگل که در برخی جاها به زیره سیاه معروف است را قبل از پخت نان یا کیک و شیرینی روی آن ها می پاشند.

PSD-Asemanabiادویه-بازار5

برای کسب اطلاعات در زمینه نرخ تورهای لحظه آخری با همکاران ما در آژانس آرزوی آسمان آبی در تماس باشید.

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql