آشنایی با فرودگاه بین المللی کوالالامپور

آشنایی با فرودگاه بین المللی کوالالامپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 05 اسفند ، 1398

آشنایی با فرودگاه بین المللی کوالالامپور

معرفی فرودگاه بین المللی کوالالامپور | Kuala Lumpur International Airport

کوالالامپور، پایتخت کشور مالزی و بزرگترین شهر آن است که ترکیبی از فرهنگ، آیین قدیمی و ساختار مدرن می باشد به شکلی که آسمان‌خراش‌های لوکس و عمارت‌هایی با  قدمت های قدیمی را کنار یکدیگر واقع شده اند. کوالالامپور در بین شهرهای جنوب شرق آسیا بیشترین رشد جمعیتی و اقتصادی را دارد و دارای جاذبه های توریستی فراوانی می باشد که علاقه مندان و گردشگران تور مالزی را به سمت خود می کشاند. در این مطلب آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی به معرفی فرودگاه کوالالامپور می پردازد، همراه ما باشید.

آشنایی-با-فرودگاه-بین-المللی-کوالالامپور
فرودگاه بین‌المللی شهر کوالالامپور، از سال ۱۹۹۱ میلادی شروع به ساختن شد که در سال ۱۹۹۸ میلادی افتتاح گردید و ظرفیت بیشتری را نسبت به فرودگاه قدیمی‌تر شهر دارا می باشد. امروزه این فرودگاه با جابه‌جایی بیش از ۵۲ میلیون مسافر در سال مهم‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه موجود در کشور مالزی می باشد. فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور یا KLIA  دارای دو پایانه می باشد که پایانه اصلی آن توسط معمار ژاپنی به نام کیشو کوروکاوا طراحی شده است که در میان دو باند فرودگاه است. گیتهای که در این فرودگاه وجود دارد با حرفهای و B مشخص شده است که برای پروازهای داخلی و گیت‌های که با حرف های G و H است برای پرواز‌های خارجی یا بین‌المللی می باشد. این پایانه ها از امکانات زیادی مانند بانک، دستگاه‌های خودپرداز، دفتر پست، رستوران وخدمات درمانی برخوردار می باشند.  فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور از نظر موقعیت جغرافیایی در مسافت ۴۵ کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است. این فرودگاه مقصد اصلی تور کوالالامپور است.

معرفی-فرودگاه-بین-المللی-کوالالامپور

یکی از ویژگی های این فرودگاه وجود سیستم قطار‌های بدون سرنیشن است که برای جابه جایی مسافران در داخل فرودگاه و پایانه ها می باشد. برای دسترسی به این فرودگاه یکی از سریع‌ترین راه ها مترو است که از مرکز شهر تا فرودگاه  نزدیک به 30  دقیقه فاصله دارد که نرخ بلیطش نیز برای افراد بزرگسال 8.5 دلار می باشد، همچنین یکی از متداول‌ترین راه برای دسترسی به فرودگاه تاکسی می باشد  که هزینه ای بین 17 الی 24 دلار می باشد.

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql