غذاهای معروف اندونزی

غذاهای معروف اندونزی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 بهمن ، 1397

غذاهای معروف اندونزی

اندونزی کشوری است با هزار جزیره و فرهنگ متنوع که غذاهای سنتی و مردمان مهمان نوازش یکی از دلایل جذب گردشگر از سراسر دنیا می باشند. جالب است بدانید که در اندونزی 5 هزار غذای سنتی وجود دارد و بدون شک از میان آنها می توانید غذای مورد علاقه تان را پیدا کنید. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری، آرزوی آسمان آبی تعدادی از غذاهای معروف و پرطرفدار اندونزی را به شما معرفی می کند تا در سفر به تور بالی بتوانید غذاهای مورد علاقه تان را نوش جان کنید. پس با ما همراه باشید.

باکسو | Bakso

باکسو یک سوپ خوشمزه اندونزیایی است که با نودل، سبزیجات و گوشت تهیه می شود و در میان مردم محلی و گردشگرانی که به اندونزی سفر می کنند، بسیار محبوب است. گوشت بکار رفته در باکسو، گوشت قرمز و یا مرغ است که در برخی موارد به صورت ترکیبی نیز درست می شود. در نهایت این سوپ را با موسیر تفت شده و سیر سرخ شده سرو می کنند.

ناسی گورنگ | Nasi goring

ناسی گورنگ که غذای ملی اندونزی به شمار می رود، با برنج سرخ شده، سس سویا و سبزیجاتی مانند هویج و خیار تهیه می شود و در نهایت همراه با تخم مرغ، خیار و گوجه، تزئین و سرو می شود.

اوپور آیام | Opor ayam

اوپور آیام از دیگر غذاهای محبوب اندونزی است که از مرغ سرخ شده در شیر نارگیل تهیه می شود. جالب است بدانید اوپور آیام به همراه کیک برنج و بیشتر در ماه رمضان مورد استفاده قرار می گیرد. غذاهای اندونزیایی نیز درون خود ادویه های فراوانی دارند که عطر و طعم آنها را منحصر به فرد کرده است. در طبخ اوپور آیام نیز از ادویه سنگاپوری، سیر، زنجبیل و زردچوبه استفاده می شود.

باکپائو | Bakpao

باکپائو از آن دسته غذاهای خیابانی است که در گوشه و کنار خیابان های شهرهای اندونزی به فروش می رسد. این غذای خوشمزه که داخلش با گوشت پر شده، غذایی جمع و جور است که به عنوان میان وعده نیز می تواند سرو شود. در سفر به تور بالی حتما این غذا را امتحان کنید.

باکمی گورنگ | Bakmi goring

باکمی گورنگ از دیگر غذاهای اندونزی است که در سفر به بالی نیز می توانید آن را نوش جان کنید. این غذا از برنج با نودل و چاشنی های مخصوص اندونزی تهیه می شود. آن چیزی که طعم باکمی گورنگ را منحصر بفرد می کند، سرخ شدن نودل ها همراه با تخم مرغ است که در آخر همراه با گوشت و سبزیجات سرو می شوند. باکمی گورنگ را تنها برای وعده غذایی شام می توانید نوش جان کنید.

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql