برج العرب از آغاز تا امروز

برج العرب از آغاز تا امروز

تاریخ آخرین به روز رسانی: 01 مهر ، 1398

برج العرب از آغاز تا امروز

هتل برج العرب دبی Burj Al Arab Jumeirah 

داستان ساخت برج العرب داستانی است که به خودی خود به همان اندازه جذاب و الهام بخش است. در ماه آگوست سال 1993 شیخ محمد بن راشد آل مکتوم و دولت دبی تصمیم گرفتند که پروژه ای جدیدی برای جایگزینی هتل شیکاگو بیچ تعریف کنند. تمامی خرج این هتل از درآمد نفت بود. پروژه ی برج العرب به تیم طراحی تام رایت داده شد. تام رایت معمار اصلی برج العرب است. وی به همراه تیم طراح خود شروع به ترسیم طرح های اولیه کردند. ساخت برج العرب به این خاطر انجام شد که دلیلی را به جهانیان ببخشد  تا گردشگران بدانند به چه دلیل باید به دبی این شهر زیبا سفر کنند. یک طرح همیشه با پیوند یک نماد بین انسان و محیط  آغاز می شود. طرح برج العرب تنها پس از یک جلسه بسیار مشهور که در یک کلاب قایقرانی دریایی دبی برگزار شد محقق شد. قبل از ایجاد طرح اصلی توسط تایم رایت، تصاویر قایقرانی، باد و یک قایق J/22 به اشکال مختلف ترسیم شده بود. هنگامی که از طرح رونمایی شد به سرعت مورد استقبال قرار گرفت و قرارداد جهت ساخت این بنا نوشته شد. سپس تیمی از بهترین طراحان بین المللی و نیز مدیران پروژه از سرتاسر جهان به منظور مدیریت طراحی و ساخت هتل برج العرب تشکیل دادند و شروع به ساخت برج العرب دبی در سال 1999 کردند.

چالش های ساخت برج العرب

در مسیر ساخت هتل برج العرب چالش های بسیاری بود. اینکه چگونه می توانند یک ساختمان با آن عظمت را درون یک جزیره بسازند؟ چگونه می توانند منحنی اسکلت اگزو را بسازند؟ (این چالش ها برای زمانی بود که تکنولوژی تا این حد پیشرفته نبود). 
از جمله چالش های موجود در مسیر مهندسین ساخت این برج مدیریت اختلاف دما بود. اختلاف دمای داخل هتل و بیرون هتل بود. این اختلاف دما باعث اختلاف فشار بین فضای داخل و خارج هتل، چالشی بزرگ را برای تیم مهندسی به وجود آورده بود. اما مهندسین این مشکل به وجود آمده را با یک ایده فوق العاده ساده حل کردند. درهایی که از سال 1899 ساخته شد و همه ما آنها را دیده ایم که با قرار گرفتن در یکی از پره ها می توان وارد ساختمان شد یا از آن خارج شد. 
نکته دیگر اینکه ساخت برج العرب تا قبل از افتتاح این هتل باید از رسانه های جهانی مخفی می ماند. 

مدت زمان ساخت برج العرب

برج العرب در یک دوره 5 ساله ساخته شد، 3 سال برای ساخت جزیره و 2 سال برای ساخت هتل زمان نیاز داشتند. به منظور ساخت و ساز این هتل یک تیم بین المللی با بیش از 3000 پیمانکار، 250 طراح و نیز 3500 کارگر به صورت شبانه روزی بود. هتل برج العرب به عنوان یکی از اولین سازه های ضبط شده در دبی و به عنوان نماد این شهر شناخته شد.

ویژگی های برج العرب دبی

هتل برج العرب در یک جزیره خصوصی در 15 کیلومتری جنوب ساحل یکی از قدیمی ترین محله های مرتفع دبی، یعنی جمیرا قرار دارد. این هتل در حال حاضر به عنوان یکی از بلندترین هتل ها در ساحل دبی است و از منحصر به فردترین مناظر شهر رو به رشد را دارد. هتل برج العرب دبی 321 متر ارتفاع تا بالای آنتن دارد. البته ارتفاع اصلی این هتل 280 متر است و دارای یک باند برای نشستن و برخواستن هلیکوپتر در شرایط خاص است و دارای 56 طبقه فوق العاده لوکس است. این هتل دارای 202 اتاق است. بسیاری از گردشگران تور دبی هر چقدر هم که نرخ اتاق های این هتل بالا برود باز هم خواهان اقامت در این هتل هستند چرا که بسیاری معتقدند که در طول زندگی فقط یکبار می تواند اتفاق بیفتد. برج العرب تنها هتل هفت ستاره در دنیاست و از لوکس ترین هتل های دبی است. این هتل شبیه به برج واسگودوگاما ساخته شده است. از ویژگی های مهم برج العرب می توان به این مورد اشاره کرد که روی دریاست و در زمینی مصنوعی با فاصله 280 متر از ساحل جمیرا ساخته شده است. این هتل یکی از شناخته شده ترین ساختارهای جهان است. در واقع، آن را نمادی از دبی مدرن در نظر گرفته است.

هتل برج العرب دبی _ آسمان آبی

زمین تنیس برج العرب دبی _ آسمان آبی

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql