عصای حضرت موسی در کجاست؟

عصای حضرت موسی در کجاست؟

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 تیر ، 1399

عصای حضرت موسی در کجاست؟

تقریباً همه ما داستان های جالب درمورد عصای حضرت موسی را شنیده ایم. عصایی که به نشانه قدرت خدا در دستان حضرت موسی تبدیل به مار عظیم الجثه ای شد و یا دریای عظیمی را به دو نیم تقسیم کرد. حال سوالاتی از قبیل، عصای حضرت موسی کجاست؟ راز عصای موسی چیست؟ آیا طلسم عصای حضرت موسی حقیقت دارد؟ در ادامه با آژانس آرزوی آسمان آبی برای آشنایی بیشتر با عصای حضرت موسی (ع) همراه شوید.
روایات درمورد پیدا شدن عصای حضرت موسی (ع) بسیار زیاد می باشد. یکی از این روایت ها این بود که تصاویری از عصای موسی (ع) را به اشتراک گذاشته اند که این عصا هم اکنون در موزه قصر توپکاپی استانبول است. 

PSD-Asemanabiعصا

موزه توپکاپی استانبول

موزه قصر توپکاپی یکی از مهم ترین موزه های اسلام در شهر استانبول به حساب می آید. در این موزه، آثار زمان اولیه اسلام در عربستان که یکی از آن ها عصای حضرت موسی (ع) است، وجود دارد. اما برخی بر این باورند که این تنها یک فرضیه است و برخی مثل گراهام فیلیپس بر این باور است که عصای اصلی حضرت موسی در موزه بیرمنگهام نگهداری می شود.
در موزه توپکاپی اشیای قدیمی که منتسب به حضرت محمد می دانند نیز دیده می شود که از جمله آن ها می توان به جای پای پیامبر (ص) اشاره کرد که هنگام سخنرانی پیامبر پای خود را بر تخته سنگ نرمی گذاشته و اثر پای وی بر تخته سنگ باقی مانده که دوست داران پیامبر (ص) آن را یه یادگار برداشته، داخل آن را با طلای ذوب شده پوشانده تا از باد و آب حفظ شود و تا کنون دست به دست حفظ کرده اند. 

PSD-Asemanabiپا

یکی دیگر از لوازم مربوط به این موزه دو تکه از دندان های مبارک حضرت محمد(ص) می باشد که به روایتی متعلق به زمان جنگ احد است. وسایل زیادی در این موزه به یادگار مانده که تعدادی از آن را به پیامبر (ص) نسبت داده اند حال صحت این قضیه معلوم نیست. جالب است بدانید هر سال مسافران زیادی با تور استانبول برای دیدن این لوازم به ترکیه سفر می کنند.

PSD-Asemanabiدندان


مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 1/5 از 5 (از 1008 رای)
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql