معرفی بازار بزرگ استانبول

معرفی بازار بزرگ استانبول

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 تیر ، 1399

معرفی بازار بزرگ استانبول

استانبول که خود بزرگ ترین شهر ترکیه می باشد، بزرگ ترین و قدیمی تریم بازار سرپوشیده دنیا را هم در خود جای داده است که این بزرگی با در بر گرفتن 61 خیابان کاملاً مشهود می باشد. گردشگران بی شماری سالیانه به گرند بازار مراجعه می کنند که با وجود 3 هزار باب مغازه از تنوع اجناس آن ها لذت می برند. در ادامه آژانس آرزوی آسمان آبی اطلاعات دقیق تری از بازار بزرگ استانبول در اختیارتان قرار خواهد داد.

PSD-Asemanabiگرند-بازار5

آشنایی با بازار بزرگ استانبول

بنای بسیار بزرگ و حیرت انگیز این بازار متعلق به زمان امپراطوری عثمانی می باشد که در سال 1455 توسط دستور سلطان مهمت دوم در مدت یک سال ساخته شد. بازار بزرگ استانبول مساحتی حدود 11/2 هکتار را به خود اختصاص داده است که اندازه و نوع مغازه ها در آن، با تحولات جامعه هر ساله متحول می شود. بازار بزرگ استانبول توانسته شرایط کاری 26 هزار نفر را فرآهم کند. بازار بزرگ سرپوشیده استانبول با وجود انواع فروشگاه های مدرن، یکی از پر بازدیدترین جاذبه های ترکیه به حساب می آید. این بازار در سال 2014 میلادی با 91 میلیون بازدیدکننده، عنوان پر بازدیدکننده ترین جاذبه در سراسر جهان به خود اختصاص داد همچنین این بازار که نمادی از تبادل ارزش های انسانی در بازه زمانی مختلف می باشد، در سال 1985 میلادی در لیست میراث جهانی به ثبت رسید. اوج شلوغی و ازدحام در این بازار روزهای جمعه و شنبه است که افراد زیادی را برای گرفتن سوغاتی یا اجناس ارزان تر به بازار می کشاند.

PSD-Asemanabiگرند-بازار6

معماری بازار بزرگ استانبول

معماری و طراحی این بازار برای مسافران تور ترکیه بسیار دلنشین است که چشم اندازی فوق العاده دارد که اگر آن را از بالا نظاره کنید فضای مستطیلی شکل با پانزده گنبد بر سقف بازار را خواهید دید. در ابتدا سازه تشکیل دهنده بازار چوب و آجر و همچنین ستون های بسیار تنومند بود. با معماری دقیق به کار رفته و ایجاد پنجره های شیشه ای سقفی در بازار، در طول روز کل محیط بیرونی بازار توسط خورشید نورانی می شود.
در این بازار اصنافی چون پوشاک، جواهرات، کیف و کفش، ادویه جات، شیرینی جات، فرش، منسوجات، عتیقه، چینی، لعاب، پارچه، صابون  و ... مشغول به کار هستند. حتماً برای خود و اطرافیانتان از این بازار باشکوه، سوغاتی های دستبافت بسیار عالی تهیه کنید با این حال اگر اهل خرید هم نباشید می توانید از فضای تاریخی بازار بزرگ استانبول دیدن کنید.

PSD-Asemanabiگرند-بازار

ساعات بازدید از بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول که مهم ترین مرکز تجاری منطقه است، همه روزه به جز روزهای تعطیل رسمی و یکشنبه ها، از ساعت 9 الی 19 برای بازدید عموم باز می باشد.

PSD-Asemanabiگرند-بازار7

PSD-Asemanabiگرند-بازار4

PSD-Asemanabiگرند-بازار1

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql