تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر استانبول

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 تیر ، 1399

تنگه بسفر استانبول

نام تنگه بسفر که یکی از جاذبه های گردشگری استانبول می باشد، به گوش افراد زیادی خورده است. آیا میدانید تنگه بسفر در کجاست؟ این تنگه معروف باریکه آبی در ترکیه می باشد که دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می کند. تنگه بسفر که دو قاره اروپا و آسیا را از هم جدا می کند، سواحل جذاب و دیدنی در اطرافش دارد که مورد علاقه توریستان می باشد. برای آشنایی با تنگه بسفر با آژانس آرزوی آسمان آبی همراه شوید.

Asemanabi-تنگه-بسفر

معرفی تنگه بسفر استانبول | Bosporus

درازای تنگه بسفر حدود 30 کیلومتر و عرض آن حدود 700 متر است که در برخی جاها عرض آن به 3550 متر نیز می رسد همچنین در مرکز این تنگه یک جریان شدید آب که حدود سه و نیم کیلومتر در ساعت است از دریای سیاه به سمت دریای مرمره می رود، مشاهده می شود. 
تنگه بسفر که در شهر استانبول وافع می باشد، این شهر را به دو قسمت آسیایی و اروپایی تقسیم کرده است. برای مسافران تور استانبول و علاقه مندان به دیدن تنگه بسفر، تورها کشتی شبانه روزی برگزار می شود که طرفداران زیادی نیز دارد. از این کشتی ها و یا قایق های بزرگی که در این تنگه وجود دارد برای رفت و آمد به دو بخش آسیایی و اروپایی نیز استفاده می شود که اغلب کارمندان و دانشجویان از آن بهره می گیرند. درخشش کاخ دولماباغچه و کاخ چراغان با گذر از کنارشان توسط کشتی در شب دوچندان می شود. 

Asemanabiتنگه-بسفر1

جاذبه های گردشگری اطراف تنگه بسفر 

قلعه ها 
مکان های تاریخی
خانه های چوبی
منطقه آنادولو کاوایی
آرنا ووت کوی
بیک
قصر بیگلربیگی
کانلیکا
امیرگان
اورتاکوی
موزه صاقب صابانچی
قلعه اروپا
منطقه ساریر
ایزنیک
و انواع هتل ها و رستوران های دریایی و محلی

Asemanabi-تنگه-بسفر2

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql