آبشارهای دودن آنتالیا

آبشارهای دودن آنتالیا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 25 تیر ، 1399

آبشارهای دودن آنتالیا

آنتالیا یکی از معروف ترین شهرهای ترکیه، با کلی جاذبه گردشگری می باشد که طرفداران همیشگی خود را دارد. مانند استانبول که از وجود جزیره زیبای پرنس برای جذب توریست بهره برده، آنتالیا نیز بدین منظور از جاذبه های طبیعی خود بهره مند شده است. اغلب گردشگران برای دیدن جاذبه های طبیعی، آنتالیا را مقصد خود می کنند که از این جاذبه ها می توان به طبیعت بکر و آبشارها اشاره کرد. آژانس آرزوی آسمان آبی یکی از آبشارهای محبوب آنتالیا به نام آبشار دون را برای معرفی به شما عزیزان انتخاب کرده است.

Asemanabi-آبشار-دودن1

آبشارهای دودن آنتالیا | Düden Waterfalls

با اینکه بناهای قدیمی و تاریخی زیادی در آنتالیا جای دارند، بسیاری از مسافران تور آنتالیا برای تفریح، طبیعت بکر را ترجیح می دهند. اگر نیم ساعت از شهر فاصله بگیرید، در 14 کیلومتری شهر تاریخی آنتالیا، آبشارهای دودن به زیبایی هرچه تمام تر خودنمایی می کنند. با طبیعت گردی و گذر از این مناظر باشکوه، به نزدیکی ساحل لارا می رسید که در آن شاهد دیدن بخش پایینی آبشار شگفت انگیز می باشید. مجموعه آبشارهای دودن آب های خود را از فاصله چهل متری سرازیر می کند تا به سمت دریای مدیترانه روان شوند. 
برای ورود به پارک سرسبزی که آبشار بالایی دودن در آن قرار گرفته است، می بایست هزینه ای پرداخت کنید که صد البته ارزش دیدن را دارد. اگر دلتان نخواست هزینه ای پرداخت کنید بهتر است با قدم زدن درون طبیعت به آبشار اول دسترسی پیدا کنید و از تماشای آن نهایت لذت را ببرید و بدانید که غاز آرزوها نیز در پشت این آبشار با طولی 40 متری قرار دارد. آب ها با طی 8 کیلومتر مساحت و گذر از صخره ها به دریای مدیترانه می رسد. جالب است که بدانید این آبشار ذلال در بین محلی ها به نام کالپوزکالدیران معروف می باشد.
با ورود به دل این آبشار روحتان هم جلا پیدا کرده و هم به سمت آرامش می رود و برای چندین ساعت هم که شده ذهنی شاد و سرزنده خواهید داشت. دو چشمه همیشه جوشان پینارباشی سرچشمه آبشارهای دودن می باشند که در منطقه باصفای کیرک گوزلر واقع هستند. 

Asemanabi--آبشار-دودن

رستوران های آبشار دودن

برای رفع گرسنگی و تجدید قوا در کنار آبشارهای دودن، رستوران ها و کافه های متعددی تاسیس شده اند که بهترین غذاهای آنتالیا را در اختیارتان قرار می دهند که از جمله آن ها می توان به بوهارا، بالیک اوی و کباب شیرعلی اشاره کرد. 

هتل های آبشار دودن

هنگامی که برای اقامت در نزدیکی آبشارها به دنبال هتل بودید، به شما هتل لارا، هتل آورا سیتی و هتل نظر بیچ پیشنهاد می شود.

Asemanabi-آبشار-دودن2

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql