صوفیه ، بزرگترین شهر بلغارستان

صوفیه ، بزرگترین شهر بلغارستان

تاریخ آخرین به روز رسانی: 05 مهر ، 1397

صوفیه ، بزرگترین شهر بلغارستان

بلغارستان کشوری اروپایی در حاشیه دریای سیاه می باشد که با کشورهای صربستان، رمانی، ترکیه و یونان هم مرز می باشد. این کشور دارای تاریخ غنی می باشد و در طی سال های متفاوت زیر سلطه امپراتوری های متفاوتی مانند امپراتوری رم و عثمانی بوده است، برای همین در جای جای این کشور می توانید آثار تاریخی فراوانی پیدا کنید که به جاذبه های توریستی تبدیل شده اند.

با آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا با پایتخت این کشور بیشتر آشنا شویم.

صوفیه، پایتخت و بزرگ ترین شهر در کشور بلغارستان می باشد که در قسمت غربی کشور و در نزدیکی کشور صربستان قرار دارد و تنها 50 کیلومتر تا مرز فاصله وجود دارد. شهر صوفیه با داشتن جمعیتی حدود 3 میلیون نفری در دامنه کوه ویتوشا قرار دارد.

صوفیه ، بزرگترین شهر بلغارستان

این شهر یکی از قدیمی ترین شهر های مسکونی اروپا می باشد و قدمت آن به 7 هزار سال قبل از میلاد می رسد البته این شهر از اول به نام صوفیه نبوده است و در طول امپراتوری های متفاوت نام آن عوض شده است. یکی از اسم های معروف آن سردیکا می باشد که از اولین نام های این شهر می باشد. اسم صوفیه از کلیسای سوفیا گرفته شده است که در زبان ترکی عثمانی به صورت صوفیه نوشته می شد. در زمان امپراتوری عثمانی ها این نام بین مردم محلی محبوبیت زیادی داشت و در سال 1879 به طور رسمی نام صوفیه برای پایتخت بلغارستان انتخاب شد.

شهر صوفیه، شهری با قدمت تاریخی می باشد برای همین جاذبه های گردشگری زیاد و تاریخی در خود جای دارد. یکی از این اماکن تاریخی، کلیسای سنت جورج می باشد قدیمی ترین بنای شهر است و قدمتش مربوط به قرن چهارم میلادی می باشد. در زمان امپراتوری عثمانی و در قرن 16 این بنا به مسجد تبدیل شد ولی قرن 19 مسیحی ها آن را به شکل اول بازگرداندند و به عنوان کلیسا از آن استفاده کردند.

علاوه بر این کلیسای قدیمی می توان به موزه‌ ملی باستان‌شناسی، موزه‌ ملی تاریخ، کلیسای جامع الکساندر نوفسکی، کلیسای بویانا، پارک طبیعت ویتوشا، چشمه‌های معدنی، تئاتر ملی ایوان وازوف، موزه‌ تاریخ طبیعی، موزه‌ ملی تاریخ ارتش، بلوار ویتوشا، گالری ملی و بناهای بی‌شمار دیگر اشاره کرد که می توانید در تور بلغارستان خود از آن ها بازدید نمایید.

کشور بلغارستان و پایتخت آن یعنی صوفیه، دارای آب و هوایی مرطوب می باشد و میانگین دمای آن بین 10 درجه سانتی گراد می باشد. زمستان ها هوا بسیار سرد و همراه با برف می باشد و دمای هوا ممکن است به -15 درجه برسد که مربوط به ماه ژانویه می شود. بر عکس زمستان، تابستان ها بسیار گرم می باشد و در ماه های جولای تا آگوست دما ممکن است به 35 درجه برسد. البته به خاطر قرار گیری شهر در ارتفاع، شهر صوفیه در تابستان نسبت به شهرهای دیگر بلغارستان دمای هوا معتدل تر می باشد.

در شهر صوفیه سیستم حمل و نقل عمومی کاملی متشکل از اتوبوس، واگن‌های برقی، تراموا و مترو وجود دارد. ساعات کار سیستم حمل و نقل عمومی از ۵ صبح تا ۱۲ شب است. هزینه‌ بلیت یک طرفه ۱/۸ لو (۱/۰۵ دلار) است. تاکسی‌ها تنها وسیله‌ حمل و نقل موجود در شب هستند.

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql