صومعه ریلا در شهر صوفیه بلغارستان

صومعه ریلا در شهر صوفیه بلغارستان

تاریخ آخرین به روز رسانی: 05 مهر ، 1397

صومعه ریلا در شهر صوفیه بلغارستان

کشور بلغارستان کشوری در جنوب غربی قاره اروپا می باشد که دین اکثریت مردم آن مسیحیت ارتودوکس است، برای همین می توانید کلیساهای زیبایی را پیرو این مذهب در این کشور پیدا کنید. یکی از بزرگترین و معروف ترین صومعه های کشور بلغارستان صومعه ریلا می باشد که در 117 کیلومتری جنوب پایتخت این کشور یعنی صوفیه قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با این صومعه با آژانس مسافرتی آسمان آبی همراه باشید.

قدمت صومعه ریلا مربوط به قرن 10 میلادی می باشد و در سال 1983 جز آثار باستانی یونسکو قرار گرفت. این صومعه در ارتفاع 1147 متری و بر روی بلندترین رشته کوه کشور بلغارستان یعنی ریلا قرار دارد. این صومعه دارای 5 گنبد، 3 محراب و 2 کلیسا می باشد که معماری آن ها و کنده کاری ها روی آن از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد. تمام این کنده کاری ها کار دست می باشند که در طول 5 سال انجام شده است.

علاوه بر معماری منحصر به فرد این صومعه، یکی از جاذبه های توریستی آن، وجود کتابخانه ای بسیار غنی با 9000 کتاب خطی و بسیار قدیمی مربوط به قرن یازدهم تا نوزدهم میلادی می باشد.

اگر در تور بلغارستان خود می خواهید سری به این صومعه بزنید می توانید از تورهایی که از شهر صوفیه به سمت این ناحیه برگزار می شود استفاده کنید. زمان پیشنهادی برای گشتن در تمامی نواحی آن حدود 1 الی 2 ساعت می باشد که بعد از آن می توانید از طبیعت زیبای کوه های اطراف لذت ببرید.

صومعه ریلا در شهر صوفیه بلغارستان

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql