معرفی کاخ موزه توپکاپی (Topkapi Palace Museum)

معرفی کاخ موزه توپکاپی (Topkapi Palace Museum)

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 تیر ، 1399

معرفی کاخ موزه توپکاپی (Topkapi Palace Museum)

کاخ موزه توپکاپی در یکی از قدیمی ترین مناطق تاریخی شهر استانبول در کشور ترکیه قرار دارد. کاخ توپکاپی که در شبه جزیره تاریخی استانبول بین دریای مارمارا، بسفر و شاخ طلایی است یکی از زیباترین بناهای نمادین استانبول می باشد. همراه آژانس آرزوی آسمان آبی آشناییت بیشتری با موزه توپکاپی پیدا خواهید کرد.

2Asemanabi1

تاریخچه کاخ موزه توپکاپی

کاخ توپکاپی که از جاذبه های گردشگری ترکیه نیز محسوب می شود، مساحتی بالغ بر هفتصد هزار متر مربع دارد که در آکروپولیس روم شرقی در ساراپبورنو تاسیس شد. در سال 1453 میلادی فتح استانبول توسط فاتح سلطان مفتح صورت گرفت و پس از چندی در سال 1460 میلادی ساخت کاخ توپکاپی بنا به درخواست وی آغاز شد که در سال 1478 میلادی به پایان رسید. این کاخ حدود چهارصد سال به صورت مرکز اداری، آموزشی و هنری امپراتوری درآمده بود. این بنا در آوریل سال 1924 توسط جمهوری ترکیه به کاخ موزه توپکاپی تغییر یافت. این کاخ مجلل و زیبا یکی از بزرگ ترین کاخ موزه های جهان است.

3Asemanabi1

معماری کاخ موزه توپکاپی

ساختمان های کاخ توپکاپی متشکل از چهار گذرگاه و سازه های معماری اطرافش می باشد. این سازه ها توسط باغ ها و میادین احاطه شده است و سالیانه مسافران زیادی را ترغیب می کند که با تور استانبول برای دیدن معماری این کاخ بی نظیر سفر کنند. حیاط اول به عنوان میدان آلای معروف می باشد که در آن کلیسای هاگیا ایرنه، نانوایی، بیمارستان، انبار چوب و ... قرار دارد. حیاط دوم میدان دیوان یا همان میدان عدالت است که در طول تاریخ در این حیاط شاهد مراسم های زیادی بوده و جلسات دیوان در آن برگزار می شد. گنج دیوان، برج عدالت، ورودی حرمسرا و ... در این حیاط قرار گرفته است. حیاط سوم به حیاط ادندون معروف است که در آن اتاق تأمین سلطان، خزانه داری و ... وجود دارد. حیاط آخر که همان حیاط چهارم است شامل عمارت های سلطان و باغ ها می شود.

در طول زمان در این بنا سه کاخ، سه عمارت، پنج غرفه، سه موزه و دو کارخانه قرار گرفته است. تمام کارکنان این کاخ موزه تلاششان بر این است که آثار باستانی و تاریخی را با حمایت و حفظ کردن اصولی به بهترین روش موجود برای نسل های بعد به میراث بگذارند. در این موزه می توانید از راهنمای صوتی رایگان در بازدید کاخ ها، غرفه ها، عمارت ها البته به جز کاخ توپکاپی استفاده کنید. همچنین در تمامی مکان های این کاخ نمازخانه، پارکینگ و دستشویی موجود می باشد.

5Asemanabi1

ساعات بازدید از کاخ موزه توپکاپی

کاخ توپکاپی در روزهای سه شنبه تعطیل است و مابقی کاخ ها، عمارت ها و غرفه ها در روزهای دوشنبه تعطیل می باشند.
تمامی کاخ ها، غرفه ها از ساعت 9 صبح الی 16:30 برای نمایش به عموم مردم باز می باشند.
کارخانه ها نیز همه روزه به جز شنبه و یکشنبه از ساعت 9 صبح الی 18 قابل بازدید هستند.

7Asemanabi1تصاویری از کاخ موزه توپکاپی

8Asemanabi1

9Asemanabi1

714Asemanabi

اAsemanabi1

6Asemanabi1

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql