معابد شگفت انگیز کوالالامپور

معابد شگفت انگیز کوالالامپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 25 مهر ، 1398

معابد شگفت انگیز کوالالامپور

معرفی برترین معابد شگفت انگیز کوالالامپور

معابد کوالالامپور یکی از برجسته ترین اماکن تاریخی و تفریحی در مالزی می باشد که همواره مورد توجه توریست ها واقع می شود. در پایتخت مالزی مردم با ادیان و فرهنگ های بسیار متفاوتی زندگی می کنند، از کلیساهای فرانسوی گرفته تا معابد چینی و هندی در تمام گوشه و کنار این شهر با معماری های زیبا خودنمایی می کنند. البته دین اصلی کشور مردم مالزی اسلام است و مسجد های باشکوهی نیز در کوالالامپور به چشم می خورد. ما در آژانس آرزوی آبی به شما پیشنهاد می کنیم در سفر به شهر توریستی کوالالامپور از این جاذبه های گردشگری دیدن کنید.  

معبد با تو کیو کوالالامپور Batu Caves Temple Kuala lumpur 
معبد با تو کیو کوالالامپور یا غارهای کوالالامپور در سال 1891 فعالیت خود را آغاز کرد. این معبد یکی از عبادتگاه های مشهور و زیبای دین هندو می باشد که در فاصله 11 کیلومتری از شمال کوالالامپور و داخل غارهای سنگ آهک که حدود 400 میلیون سال قدمت دارند، قرار گرفته است. همچنین یکی از دیدنی های تور کوالالامپور می باشد که بیشتر از 1.5 میلیون نفر در سال از این معبد هندو بازدید می کنند و دارای سه غار بزرگ و تعدادی غار کوچک می باشد. در قسمت ورودی معبد باتوکیو کوالالامپور یک مجسمه بزرگ طلایی که بسیار خودنمایی می کند قرار دارد و در پشت مجسمه تپه ای آهکی است که از طریق 286 پلکان رنگی می توانید به غارها دسترسی داشته باشید، در مسیر پلکانی میمون های بازیگوش بسیاری به چشم می خورد که به دنبال شیطنت هستند، بعد از اتمام مسیر پلکانی و گذر از طاق بلند 100 متری به ورودی غارها می رسید که با مجسمه های زیبا در رنگ بندی های زیادی روبه رو خواهید شد. 

معبد باتوکیو کوالالامپور _ آسمان آبی

معبد چین سویی کیو کوالالامپور Chin Swee Cave Temple kuala lumpur
معبد چین سویی کیو کوالالامپور درگنتینگ هایلند که یک اقامتگاه تفریحی سرسبز است قرار گرفته است و در مارس 1994 توسط لیم تو تانگ افتتاح شد. این معبد دارای ۹ طبقه  با یک مجسمه بودایی به طول 15 متر است که آب و هوا چشم اندازی فوق العاده به جنگل های بکر مالزی دارد و جزو مشهورترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور به حساب می آید. معبد چین سویی کیو کوالالامپور یک معبد بودایی چینی بود که امروزه عبادتگاه آیین های تائویسم، شمنیسم، کنفسیوس گرایی نیز می باشد. همچنین در قسمت داخلی معبد مجسمه ی کینگ شوئی که یک راهب بودایی اهل چین بوده است قرار دارد که از آن به عنوان یک الهه با توانایی های ماورای طبیعه یاد می شود. 

معبد چین سویی کیو کوالالامپور _ آسمان آبی

معبد سری ماهاماریامان کوالالامپور Sri Maha Mariamman Temple kuala lumpur  
معبد سری ماهاماریامان کوالالامپور یکی از بناهای تاریخی وعبادتگاه های دین هندو می باشد که در منطقه جالان واقع شده است. این معبد در ابتدا یک عبادتگاه خصوصی با معماری زیبای هند جنوبی بود که در سال 1873 میلادی ساخته شد و بعد از گذشت دو دهه در اختیارعموم قرار گرفت. دروازه ورودی معبد سری ماهاماریامان با نمایی زیبا در پنج طبقه با مجسمه های متعدد و سنگ های زینتی در هنگام ورود به معبد خودنمایی می کند. در قسمت داخلی معبد سری ماهاماریامان کوالالامپور مجسمه های اصلی خدایان قرار داده شده که هر روزه میزبان تعداد زیادی از عبادت کنندگان و توریست ها می باشد.

معبد سری ماهاماریامان کوالالامپور _ آسمان آبی

معبد تین هو کوالالامپور Thean Hou Temple Kuala Lumpur 
معبد تین هو کوالالامپور در منطقه جالان کلانگ لاما  پایتخت مالزی واقع شده است که یک معبد چینی می باشد و به نام معبد الهه ماهیگیران یا الهه بهشت نیز شناخته می شود. معبد تین هو با مساحت 1.67 هکتار فعالیت خود را در سال 1989 میلادی آغاز کرد و به یکی از قدرتمندترین عبادتگاه های مالزی و جاذبه های گردشگری تور کوالالامپور تبدیل شد. بومیان همواره جشن ها و مراسم های مذهبی، مراسم ازدواج  خود را در این معبد برگزار می کنند و عده ای نیز برای کلاس های آموزشی رزمی و طالع بینی به معبد تین هو کوالالامپور مراجعه می کنند. معبد دارای چهار طبقه با امکانات متفاوت و نقاشی ها و مجسمه های باشکوه از بودا می باشد و یک فروشگاه سوغاتی نیز در داخل عبادتگاه قرار دارد، آکواریوم KLCC در فاصله کمی از معبد واقع شده که می توانید از آن بازدید کنید.

معبد تین هو کوالالامپور  _ آسمان آبی

معبد سین زی سی یا کوالالامپور Sin Sze Si Ya Temple Kuala LUMPUR
معبد سین زی سی یا کوالالامپور د رنزدیکی پتالینگ واقع شده است.این معبد دسترسی آسانی به وسایل نقلیه عمومی دارد و در فاصله کمی از مسجد جامک یا مسجد جامع قرار گرفته است. این معبد با معماری چینی بازتابی از فرهنک و مذهب مردم چین را به نمایش می گذارد، تاسیس معبد سین زی سی یا کوالالامپور در سال 1864 انجام شد وبازدید از آن همه روزه بین ساعت 7 صبح تا 5 عصر برای عموم آزاد می باشد. پیروان تائوئیست کشور مالزی به این معبد علاقه بسیاری دارند و معمولا تمام جشن ها و مناسبت ها را در این معبد برگزار می کنند، ناگفته نماند که بومیان اعتقادات جالبی در رابطه با این معبد دارند.

معبد سین زی سی یا کوالالامپور _ آسمان آبی

معبد کوان تی کوالالامپور Kuan Ti Temple Kuala Lumpur
معبد کو آن تی کوالالامپور در در منطقه جلان و رو به روی معبد سری ماهاماریامان واقع شده است. این معبد برای یکی از جنگجویان مشهور چینی به نام ژنرال کوان تی یا همان گوان دی که پیروان تائوئیسم لقب خدای جنگ را نیز به اوداده اند، ساخته شده است. این معبد مورد توجه بسیاری از گردشگران در تور کوالالامپور و تور مالزی می باشد. معبد کو آن تی کوالالامپور با رنگ های قرمز و مجسمه هایی از اژدها و شیرها ی سنگی تزیین شده است و مجسمه خدای جنگ به همراه شمشیر و نیزه اش در قسمت اصلی معبد قرار دارد که بومیان داستان هایی درباره ی قدرت های ماورایی آن به زبان می آورند.

معبد کوان تی کوالالامپور _ آسمان آبی

معبد ماها ویهارا کوالالامپور Maha Vihara Temple kuala laumpur 
معبد ماها ویهارا کوالالامپور در سال 1894 توسط اجتماع سینهالی کوالالامپورتاسیس شد. این معبد عبادتگاهی برای بوداییان می باشد که هر روزه تعداد بیشماری از گردشگران تور کوالالامپور و بومیان از آن بازدید می کنند. همچنین در این معبد مدرسه ی دهامای در سال 1929 توسط ساسانا ابعی وردهی واردهانا شکل گرفت محلی برای علم و دانش بوداییان با آموزش راهبان باشد و حدود 20 کلاس با ظرفیت 1300 نفر را دارد. ساختمان معبد با رنگ های  قرمز و سفید ممکن است از بیرون کوچک به نظر برسد ، اما در واقع یک ساختمان با دیوارها و سقف بلند است که با مجسمه های دلپذیر بودا تزیین شده است. عبادت کنندگان هدایای مختلفی از جمله گل، عود، شمع، میوه و شیرینی را به مجسمه بودا اهدا می کنند و پس از خواندن دعا توسط راهبان مقیم معبد به مراقبه می پردازند. همچنین راهبان ارشد معبد ماها ویهارا کوالالامپور، مشاوره در مورد مسائل شخصی مانند مشکلات زناشویی، افسردگی و اضطراب را به صورت رایگان ارائه می دهند. این معبد از دسترسی خوبی برخوردار است و شما می توانید در نزدیکی معبد از جاذبه های گردشگری کوالالامپور مانند: کی ال سنترال، معبد تین هو، باغ پرندگان و آکواریوم KLCC دیدن کنید.

معبد ماها ویهارا کوالالامپور _ آسمان آبی

معبد چن شی شو ین کوالالامپور Chan See Shu Yuen Temple Kuala Lumpur 
معبد چن شی شو ین کوالالامپور فعالیت خود را در سال 1906 میلادی واقع در انتهای جنوبی جالان پتالیشن آغاز کرد. این معبد چینی یکی از بزرگترین و قدیمی ترین معابد بودایی می باشد که دسترسی آسانی با قطار شهری LRT  دارد. این معبد به سبک چینی و با حکاکی های زیبا طراحی شده است و کاملا معماری آسیایی را به نمایش می گذارد، ناگفته نماند که این معبد با نام چان شو نیز در بین بومیان شناخته می شود. عبادت کنندگان در قسمت اصلی مجسمه چی شی شو ین را ملاقات می کنند و هدایای خود پیشکشش می کنند. معبد چن شی شو ین کوالالامپور با محله چاینا تاون فاصله کمی دارد.

معبد چن شی شو ین کوالالامپور _ آسمان آبی

معبد سری کانداسوامی کویل کوالالامپور Sri Kandaswamy Kovil Temple Kuala Lumpur 
معبد سری کانداسوامی کویل کوالالامپور یکی از قدیمی ترین معابد مالزی می باشد. این معبد متعلق به پیروان آیین هندو می باشد و از محبوبیت بالایی در بین بومیان و گردشگران تور کوالالامپور برخوردار است. معبد سری کانداسوامی کویل در اوایل قرن نوزدهم میلادی و در نزدیکی باغ پرندگان ساخته شده است. از این معبد به عنوان دروازه ای ما بین دنیاهای مادی و عرفانی نام برده می شود که به خدای هندوستان اختصاص یافته است. معماری هندی در تمامی قسمت های معبد سری کانداسوامی کویل کوالالامپور به چشم می خورد و یک مرکز مذهبی برای برگزاری مراسم و جشن ها ی عبادتکنندگان به حساب می آید.

معبد سری کانداسوامی کویل کوالالامپور _ آسمان آبی

معبد کورت هیل سری گانسار کوالالامپور Court Hill Sri Ganesar Tower Kuala Lumpur   
معبد کورت هیل سری گانسار کوالالامپور در یک باغ از دوران استعمار انگلیس قرار واقع شده است. همه روزه پیروان آیین هندو در این معبد حاضر می شوند و به عبادت می پردازند. در این معبد یک مجسمه از خدای فیل قرار دارد که مرکز توجه در کل عبادتگاه می باشد و به آن لرد گانشا می گویند. معبد کورت هیل سری گانسار کوالالامپور طی اواخر قرن 18 میلادی در منطقه جالان کوالالامپور ساخته شد و قدمتی بیش از 100 سال دارد. برای علاقه مندان به ورزشهای رزمی، دوره های آموزشی نیز زیر نظر راهبان در این معبد برگزار می شود. مسجد نگارا که یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور می باشد در نزدیکی این معبد قرار گرفته است. 

معبد کورت هیل سری گانسار کوالالامپور _ آسمان آبی

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql