راهنمای کامل مترو دبی

راهنمای کامل مترو دبی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 01 مهر ، 1398

راهنمای کامل مترو دبی

متروی دبی متروی دبی  Dubai Metro 

مترو دبی مانند دیگر سازه های عظیم دبی بی نهایت لوکس و مدرن می باشد که به خواست شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات و حاکم دبی با هدف اینکه توریست های بیشتری را به شهردبی جذب کند راه اندازی شد. در سپتامبر سال 2009 این مترو افتتاح گردید. حاکم دبی همچنین دستور خود را برای تبدیل ایستگاه های مترو دبی به موزه های هنری که تحت نظارت اداره فرهنگ و هنر دبی بودند را اعلام کرد. طراحی داخلی ایستگاه های مترو دبی آنچنان باشکوه است که خود یک جاذبه گردشگری در تور دبی به حساب می آید. شکل سقف یکی از ایستگاه های مترو دبی از میراث غواصی مروارید امارات الهام گرفته شده است. ظاهر قطارهای مترو بسیار شیک و کاملا تمیز می باشد. نکته مهم درباره ی مترو دبی این است که این قطار طویل در قسمت کابین هدایتگرخود هیچ شخصی را ندارد و قطار به طور خودکارعمل می کند.

مترو دبی _ آسمان آبی

خطوط متروی دبی

خطوط متروی دبی دارای 47 ایستگاه در دو لاین قرمز و سبزمی باشد، که در طول مسیر خود 75 کیلومتر را طی می کند. تعداد 87 قطار در طرح مترو دبی فعالیت می کنند. هرقطار مترو می تواند 643 مسافررا در حالت ایستاده و نشسته در خود جای دهد. خط قرمز متروی دبی مسیری حدود 1/52 کیلومتر را از نزدیک فرودگاه بین المللی دبی به سمت جبل علی و بازار مارینا طی می‌کند که تقریبا موازی با جاده شیخ زاید است. خط سبز متروی دبی حدود 5/22 کیلومتر را از منطقه آزاد فرودگاه دبی به شهر سلامتی دبی طی می‌کند. ایستگاه تقاطع خطوط قرمز و سبز مترو دبی، در ایستگاه‌های میدان اتحاد و خالد بن الولید، نزدیک به مرکز خرید برجامان دبی است.

خطوط متروی دبی _ آسمان آبی

بلیط های مترو دبی 

بلیط های مترو دبی مانند بلیط های مترو تهران هم اعتباری و هم کاغذی است. گردشگرانی که در دبی میخواهند علاوه بر مترو با وسایل نقلیه عمومی دیگر شهر را زیر پا بگذارند بهتر است از کارت های اعتباری مترو نول دبی خریداری کنند. نکته جالب توجه دیگر این است که هزینه مترو دبی بر اساس تعداد ایستگاه ها محاسبه می شود. روی کارت های مترو دبی نام نول نوشته شده است که در زبان عربی مفهوم کرایه را در بر می گیرد. بسته به نوع نیاز وهمچنین شرایط خاص بلیط های مترو دبی به 4 مدل دسته بندی می شود:
کارت های آبی مترو دبی که مخصوص دانش آموزان و دانشجویان و سالمندان است.
کارت های قرمز مترو دبی که مانند بلیط کاغذی تک سفره با قابلیت 10 دفعه شارژ می باشد.
کارت های نقره ای مترو دبی همان کارت اعتباری است که میتوانید از طریق باجه فروش بلیط خریداری و شارژ نمایید.
کارت های طلایی مترو دبی کارت اعتباری قابل شارژی است، که برای قسمت VIP   قطار در نظر گرفته شده است. در این قسمت مسافران می توانند از نمای جلوی قطاربه مناظر اطراف بنگرند وهمچنین از وای فای رایگان استفاده کنند.
کابین های اول و آخر هر قطار مخصوص مسافران با بلیط کلاس طلایی است و دو کابین بعدی از هر طرف فقط مخصوص بانوان و کودکان می باشد و سایر کابین ها برای دارندگان سایر کارتها می باشد.

بلیط های متروی دبی  _ آسمان آبی

امکانات مترو دبی

امکانات مترو دبی شامل مواردی مثل:
فروشگاه های کوچک
وجود دستگاه خود پرداز
امکانات ویژه معلولین
دسترسی آسان به وسایل حمل ونقل دیگر
وای فای رایگان
قطار کاملا اتوماتیک
تهویه هوای مناسب
کابین های ویژه بانوان و کودکان به همراه جای کالاسکه
سیستم های پیشرفته فروش بلیط
سه پارکینگ بزرک با ظرفیت بیش از8000 نفر
دوربین مداربسته درایستگاه ها وقطارهای مترو دبی
همه ایستگاه ها دارای آسانسوروپله برقی می باشند
کابین هایی با دکمه های توقف اضطراری 
اهرم رهاسازی درب 
وسایل ارتباطی
مجهز به خاموش کننده آتش 
پوشش دسترسی تلفن همراه در کل شبکه مترو 

ساعات کاری مترو دبی

ساعات کاری مترو دبی شنبه تا پنجشنبه  : از ساعت 6 صبح تا 23 
ساعات کاری مترو دبی جمعه: ااز ساعت 2 بعد از ظهر تا نیمه شب
ساعات کاری مترو دبی در ماه رمضان - شنبه تا پنجشنبه : از 6 صبح تا نیمه شب
ساعات کاری مترو دبی در ماه رمضان - جمعه : دوشنبه تا نیمه شب

با مترو به جاذبه های گردشگری دبی برویم

حمل و نقل در دبی با مترو راحت ترین و کم هزینه ترین روش برای بازدید از ساحل های دبی، مراکز خرید دبی، مراکز تفریحی دبی، رستوران های دبی وغیره به نظرمی رسد. بیایید در تور دبی با مترو، گشتی در شهر و معروف ترین جاذبه های دبی بزنیم. چطوراست، به سینما وکس و سیتی سنتر مردف که در نزدیکی ایستگاه مترو شماره 11 که ایستگاه رشدیه نام دارد برویم، یا به ایستگاه شماره 13 به نام ترمینال 3 برویم و از مرکز خرید دبی مارینا، برج های ساحل جمیرا دبی، مرکز خرید دبی مال، برج خلیفه دبی و مرکز تجارت جهانی دبی دیدن کنیم. مترو دبی مانند رگهایی است که در بدنه دبی در جریان می باشد و شما را به هر کجای دبی بخواهید می برد.

ایستگاه های مترو دبی _ آسمان آبی

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql