بهترین مراکز خرید کوالالامپور

بهترین مراکز خرید کوالالامپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 29 مهر ، 1398

بهترین مراکز خرید کوالالامپور

مرکز خرید سان وی پیرامید کوالالامپور Sunway Pyramid Shopping Mall Kuala Lumpur  

مرکز خرید سان وی پیرامید کوالالامپور در دره کلانگ واقع در بندر سان وی قرار گرفته است. این مرکز خرید با مساحت 1.7 میلیون مترمربع یکی از بزرگترین مراکز خرید در کشور است که در سال 1997 میلادی افتتاح شد. سان وی یکی از نام های شناخته شده در مالزی می باشد و دارای پارک آبی و هتل به همین نام در کنار مرکز خرید سان وی پیرامید می باشد. این مرکز خرید به علت معماری بی نظیرش شهرت بسیاری دارد که همین امر باعث شده بازدید کنندگان بسیاری از گردشگران تور کوالالامپور و تور مالزی به این مکان جذب شوند.

معماری مرکز خرید سان وی پیرامید کوالالامپور

معماری مرکز خرید سان وی پیرامید کوالالامپور الهام گرفته از مصر باستان می باشد و این هنر را با ساخت یک مجسمه بزرگ از فرعون در قسمت ورودی و ساخت یک سالن اصلی به شکل اهرام مصر و مجسمه های دیگر به نمایش گذاشته است. این مرکز خرید بیش از 900 فروشگاه دارد و به دو بخش بال قدیمی و بال جدید تقسیم می شود.

بال قدیمی مرکز خرید سان وی پیرامید کوالالامپور

تنها ورودی اصلی در بخش قدیمی است که دارای طراحی مصری است. در این قسمت بسیاری از بوتیک های لباس، استارباکس، نمایندگی کلوین کلین، نمایندگی منگو، چارلز و کیت، مک، آرنولد پالمر و غیره خودنمایی میکند. در زیرزمین این بال یک محوطه است که میزبان نمایشگاه های موقت می باشد و بوتیک هایی در اطراف آن پراکنده شده اند. 

بال جدید مرکز خرید سان وی پیرامید کوالالامپور

بال جدید مرکز خرید سان وی پیرامید کوالالامپور به نام Pyramid 2 یا P-2 در سال 2007 میلادی به ساختمان اصلی اضافه شد. در این بال فروشگاه های بزرگ بزرگی مانند Jusco ،Supermarket Giant ،Harvey Norman ، کتاب فروشی، به علاوه تعداد زیادی خرده فروشی هستند.در طبقه همکف P-2 یک بازار داخلی با الهام از مراکش و یک رستوران چینی مشهور قرار دارد، همچنین در طبقه اول این بال منطقه ‌ای به نام خیابان آسیا قرار دارد که رستوران های متخصص درغذاهای آسیایی در آن دیده می شوند.

امکانات تفریحی مرکز خرید سان وی پیرامید کوالالامپور

سینما با دوازده صفحه نمایش
سالن بولینگ
مرکز تیراندازی با کمان
پیست اسکی روی یخ
رستوران ها ( وندی، مک دونالد، پیتزا هات،KFC  ، سوشی کینگ، تونی روما، برگر کینگ)

ساعت کاری مرکز خرید سان وی پیرامید کوالالامپور

همه روزه از ساعت 10:00 تا 22:00

آدرس مرکز خرید سان وی پیرامید کوالالامپور

Address: 3, Jalan PJS 11/15, Bandar Sunway, Petaling Jaya

مرکز خرید سان وی پیرامید کوالالامپور _ آسمان آبی

مرکز خرید آلاماندا پوتراجایا کوالالامپور Alamanda Putrajaya Shopping Mall Kuala Lumpur

مرکز خرید آلاماندا پوتراجایا کوالالامپور یکی از شناخته شده ترین مراکز خرید در کوالالامپور می باشد که در مرکز اداری این شهر واقع شده است و اغلب مورد توجه گردشگران تور کوالالامپور، خریداران محلی و بین المللی واقع می شود. مرکز خرید آلاماندا پوتراجایا یک مجموعه در سطح جهانی است که دارای مساحتی حدود  1.05 میلیون فوت مربع می باشد و مکانی است که می توانید برای خرید، صرف غذا و تفریح به آن مراجعه کنید. مرکز خرید آلاماندا با بیش از 160 فروشگاه تخصصی، ترکیبی منحصر به فرد از مارک های مشهور را ارائه می دهد. از داغترین برند ها گرفته تا جدیدترین اسباب بازی های خانگی پیشرفته، می توانید همه چیز را در زیر یک سقف بیابید. مرکز خرید Alamanda Putrajaya سوپر مارکت Cold Storage را در خود جای داده است که خریداران می توانند محصولات تازه، گوشت و ماهی و همچنین مواد غذایی محلی و وارداتی را با قیمت مناسب پیدا کنند. در مرکز خرید آلاماندا پوتراجایا کوالالامپور کافه ها، رستوران ها و کیوسک های غذایی زیادی وجود دارند که غذاهای غربی، تایلندی، کره ای، ژاپنی و محلی را با قیمت مناسب ارائه می دهند و رستوران های مشهوری مانند مک دونالد، KFC، برگر کینگ و پیتزا هات به چشم می خورند. با پنج دقیقه رانندگی جاذبه های گردشگری کوالالامپور مانند دفتر نخست وزیر، مجتمع Putra، مسجد پوترا و باغ گیاه شناسی کوالالامپور قابل دسترس می باشد.

امکانات تفریحی مرکز خرید آلاماندا پوتراجایا کوالالامپور

سینماهای گلدن
بولینگ
رد باکس پلاس (در این بخش می توانید با آهنگ مورد علاقه ی خود همخوانی داشته باشید)
فود کورت

ساعت کاری مرکز خرید آلاماندا پوتراجایا کوالالامپور

همه روزه از ساعت 10:00 تا 22:00

آدرس مرکز خرید آلاماندا پوتراجایا کوالالامپور

مالزی، شهر پوتراجایا، منطقه پرزینت وان، مرکز خرید آلاماندا پوتراجایا

مرکز خرید آلاماندا پوتراجایا کوالالامپور _ آسمان آبی

مرکز خرید استار هیل گالری کوالالامپور Starhill Gallery Shopping Mall Kuala Lumpur 

مرکز خرید استار هیل گالری کوالالامپورکه با نام استارهیل پلازا نیز شناخته می شود، لوکس ترین مرکز خرید کوالالامپور می باشد که در سال 1996 میلادی در منطقه بوکیت بینتانگ کوالالامپور فعالیت خود را آغاز کرده است. این گالری 7 طبقه  با حدود 100 فروشگاه به نام رسمی بازار افزوده شده است. ساخت ساعت و جواهرات در این گالری انجام می شود و هر ساله میزبان بزرگترین نمایشگاه ساعت و جواهرات  در مالزی می باشد. گالری استار هیل کوالالامپور یک مرکز خرید برای افراد طبقه بالای مالزی و گردشگران ثروتمند تور کوالالامپور می باشد که توسط شرکت YTL ساخته شده است و در سال 2011 مورد بازسازی قرار گرفت.

امکانات مرکز خرید استارهیل گالری کوالالامپور

مرکز خرید استارهیل گالری دارای 93 اتاق درمانی است که شامل درمان های اسپا، تقویت پوست و مو، خدمات آرایشی و غیره می باشد. همچنین درطبقه زیرین بازار تعداد زیادی رستوران اختصاصی لوکس، متفاوت و گران قیمت وجود دارد.

دسترسی به مرکز خرید استار هیل گالری کوالالامپور

دسترسی به مرکز خرید استارهیل گالری کوالالامپور از ایستگاه مونوریل Bukit Bintang امکان پذیر می باشد. گالری در نزدیکی جاذبه های گردشگری کوالالامپور مانند مرکز خرید پاویلیون، جالان آلور، پارک KLCC قرار دارد.

ساعت بازدید مرکز خرید استار هیل گالری کوالالامپور

همه روزه از ساعت 10:00 صبح تا 22:00 شب

آدرس مرکز خرید استارهیل گالری کوالالامپور

181, Jalan Bukit Bintang, 55100 Kuala Lumpur

مرکز خرید استار هیل کوالالامپور _ آسمان آبی

مرکز خرید پاویلیون کوالالامپور Pavilion Shopping Center Kuala Lumpur

مرکز خرید پاویلیون کوالالامپور یکی از مجلل ترین مراکز خرید مالزی می باشد که در سال 2007 در منطقه جالان بوکیت بینتاک افتتاح شد. پاویلیون دارای سه بخش شامل یک مرکز خرده فروشی، یک دفتر اداری و دو برج مسکونی می باشد. 

معماری مرکز خرید پاویلیون کوالالامپور 

معماری مرکز خرید پاویلیون کوالالامپور به یک معبد بزرگ با ستون های بلند مدرن شباهت دارد اما به جای مشعل ها و یک محراب با یک مجسمه زئوس، بیش از 450 فروشگاه را در هفت طبقه جای داده است و در قسمت ورودی اصلی بلندترین چشمه کریستال Liuli مالزی خودنمایی می کند. دسترسی به مرکز خرید پاویلیون در کوالالامپور بسیار راحت است و جاذبه های دیدنی کوالالامپور از جمله مرکز خرید استار هیل گالری، پارک KLCC، مرکز خرید وات تن در نزدیکی مرکز خرید پاویلیون قرار دارند.

امکانات تفریحی مرکز خرید پاویلیون کوالالامپور

شبیه ساز پرواز 
سینماهای گلدن 
رد باکس پلاس (در این بخش می توانید با آهنگ مورد علاقه ی خود همخوانی داشته باشید)
رستوران
تم پارک سرپوشیده به نام برجایا تاین اسکوئر

ساعت کاری مرکز خرید پاویلیون کوالالامپور

همه روزه از ساعت 10 صبح تا ساعت 22:00

آدرس مرکز خرید پاویلیون کوالالامپور

۱۶۸, Bukit Bintang Street, Bukit Bintang, 55100 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

مرکز خرید پاویلیون کوالالامپور _ آسمان آبی

مرکز خرید سوریا کی ال سی سی کوالالامپور  Suria KLCC Shopping Center Kuala Lumpur

مرکز خرید سوریا کی ال سی سی یک ساختمان شش طبقه در پای برج های دوقلوی پتروناس در مرکز شهر کوالالامپور است که در سال 1999 ساخته شد. مرکز خرید سوریا KLCC کوالالامپور با وجود طراحی مدرن، یادآور مراکزخرید کلاسیک اروپایی با فضای سبز فراوان، کف مرمر با الگوهای هندسی سفید می باشد. این مرکز خرید به سه بخش Ampang Mall ، Park Mall وRamlee Mall جدید تقسیم می شود. فروشگاه های سوریا کی ال سی سی گزینه ای عالی برای علاقه مندان به خرید برندهای مشهور مد و زیبایی در تور کوالالامپور هستند و برندهایی چون کلوین کلین، کریستین دیور، رالف لورن، پیر گاردین، سیزلی، الکساندر مک کوئین، دیور، بوگی میلانو، شنل، جورجیا آرمانی، دولچه گابانا،تیمبرلند و بنتون در این شاپینگ سنتر به چشم می خورند.

دسترسی به مرکز خرید سوریا کی ال سی سی کوالالامپور

مرکز خرید سوریا کی ال سی سی دسترسی آسانی به وسایل نقلیه عمومی دارد و به پارک KLCC و مرکز همایش KL نزدیک است. با ایستگاه حمل و نقل ریلی سبک (LRT) که در مجاورت ساختمان قرار دارد، به بازار دسترسی پیدا می کنید. 

ساعات کاری مرکز خرید سوریا کی ال سی سی کوالالامپور

همه روزه  از ساعت 10 صبح تا 10 شب

آدرس مرکز خرید سوریا کی ال سی سی کوالالامپور

241, Jalan P Ramlee, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia 

مرکز خرید سوریا کی ال سی سی کوالالامپور _ آسمان آبی

مید ولی مگا مال کوالالامپور  Mid Valley Megamall

مید ولی مگا مال کوالالامپور یک مرکز خرید عظیم در منطقه مید ولی سیتی، کوالالامپور است که در ورودی پتالینگ و کوالالامپور قرار دارد. این مجتمع توسط  IGB Corporation توسعه یافته و در سال 1999 با مساحت 420 هزار متر مربع  افتتاح شد. یکی از نکات جالب و متمایز مگامال آن است که شامل یک مرکز خرید، سه هتل لوکس، یک برج اداری با 30  شرکت و دفاتر کاری می باشد، همچنین از طریق یک پل و یک گذرگاه زیرزمینی به یک مرکز خرید دیگر به نام گاردنز مال (Gardens Mall) متصل می شود. مید ولی مگا مال کوالالامپور برنده جایزه بهترین مجتمع خرید در سال2000 توسط جهانگردی مالزی و همچنین برنده جایزه بهترین توسعه خرده فروشی در سال 2001 توسط FIABCI مالزی گردید. مید ولی یک جاذبه دیدنی برای علاقه مندان به خرید در تور کوالالامپور می باشد و430 فروشگاه دارد که برای تمام سنین و سلیقه ها انواع برندهای برشکا، دیور، گس، منگو، تیمبرلند، زارا، ویکتوریا، سواچ و غیره را ارائه می دهد. 

امکانات مید ولی مگا مال کوالالامپور 

سالن همایش
دندان پزشکی با جدیدترین تکنولوژی 
سرویس بهداشتی و پارکینگ
انواع رستوران ها و کافه ها 
مرکز تناسب اندام مشهور با سالن بدنسازی و استخر
18 سینمای گلدن چندمنظوره
مرکز سرگرمی کودکان با امکانات تفریحی 
اسپای آروماتراپی
باغ با فضای سبز 
بانک ها
هایپر مارکت
بولینگ

ساعت بازدید مید ولی مگامال کوالالامپور

همه روزه از ساعت 10:00 صبح تا 22:00 شب

آدرس مید ولی مگا مال کوالالامپور

مالزی، کوالالامپور، منطقه مید ولی، برج جنوبی د گاردنز، اتوبان جلان ساید پوترا، مرکز خرید مگامال

مرکز خرید مید مگامال کوالالامپور _ آسمان آبی

سنترال مارکت کوالالامپور  Central Market Kuala Lumpur 

سنترال مارکت کوالالامپور یکی از مکانهای دیدنی KL است که در سال 1928 میلادی در نزدیکی خیابان پتالینگ واقع شده و از سوی وزارت میراث ملی مالزی به عنوان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است. سنترال مارکت کوالالامپور سبک معماری خود را از هنر دکو الهام گرفته و با تزئینات رایج سبک باروک تزیین شده است، از آن به عنوان پاسار سنی نیز نامیده می شد و یک بازار ساده بود اما در اوایل دهه 1980 به یک فروشگاه صنایع دستی تبدیل شد. دلیل اصلی معروفیت این مرکز خرید به دلیل فروش اجناسی است که در هیچ کدام از فروشگاههای دیگر کوالالامپور نمی شود پیدا کرد. تمرکز جامعه هنری این شهر بر روی سنترال مارکت کوالالامپور می باشد، در داخل مرکز خرید مجموعه ای از بوتیک‌ها، فروشگاه‌های عرضه صنایع ‌دستی و مغازه‌هایی با ویترین‌هایی پر از سوغاتی قراردارند که همواره مورد توجه گردشگران تور کوالالامپور بوده است.

دسترسی سنترال مارکت کوالالامپور   

سنترال مارکت دسترسی بسیار آسانی به وسیله نقلیه عمومی همچنین مشهورترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور از جمله برجایا تایمز، مرکز خرید لات تن، کی ال سوگو، موزه نساجی ملی، معبد کوان تی، معبد سین زی سی یا، معبد سری ماهاماریامان و گالری شهر کوالالامپور دارد.

ساعت بازدید سنترال مارکت کوالالامپور  

همه روزه از ساعت 10:00 صبح تا 22:00 شب

آدرس سنترال مارکت کوالالامپور 

Lot 3.04-3.06, Central Market Annexe, Jalan Hang Kasturi, 50050 Kuala Lumpur

سنترال مارکت کوالالامپور _ آسمان آبی

مرکز خرید لات تن کوالالامپور Lot 10 Shopping Center Kuala Lumpur

مرکز خرید لات تن کوالالامپور یک مرکز تجاری پنج طبقه است که در امتداد مسیر بوکیت بینتانگ، منطقه اصلی خرید و سرگرمی مرکزی KL واقع شده است  و ترکیبی از بوتیک های محلی، فروشگاه ها و مارک های بین المللی را در خود جای داده است. در ابتدای سال 2012 بازسازی گسترده ای در آن انجام گرفت. همچنین یک پل هوایی در طبقه اول قرار دارد که لات تِن را به ایستگاه مونوریل بوکیت بینتانگ می رساند. لات تن یک فروشگاه نشنال جئوگرافیک در طبقه سوم دارد که مکان بسیار جالبی برای سرگرمی بچه ها می باشد. انتخاب مرکز خرید مناسب و رضایت ازخرید حس خوبی در هر شخص ایجاد می کند، همواره گردشگران تور کوالالامپور برای خرید از برند های شناخته شده ی  زارا، اچ اند ام و آدیداس از این مرکز خرید دیدن می کنند. پس از خرید برای  کمی استراحت و صرف غذا می توانید سری به رستوران ها و کافه های لات تن بزنید. این مرکز خرید مجهز به پارکینگ و دیگر امکانات رفاهی می باشد، اگر خواستید گشتی در اطراف مرکز خرید بزنید می توانید از استارهیل گالری، سونگ یانگ پلازا، مرکز خرید پاویلیون، جالان آلور، برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور و پارک KLCC بازدید کنید.

ساعت بازدید مرکز خرید لات تن کوالالامپور

همه روزه از ساعت 10:00 صبح تا 22:00 شب

آدرس مرکز خرید لات تن کوالالامپور

No. 50, Jalan Sultan Ismail, 50250 Kuala Lumpur

مرکز خرید لات تن کوالالامپور _ آسمان آبی

مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر کوالالامپور  Berjaya Times Square Shopping Mall Kuala Lumpur

مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر کوالالامپور در یکی از برج های مشهور مالزی در منطقه بوکیت بینتانگ  قرار دارد و در حال حاضر پنجمین ساختمان بزرگ جهان می باشد که دارای بیش از 1000 فروشگاه خرده فروشی و 65 رستوران و کافه است. هوای گرم و مرطوب این کشور باعث می شود که اکثر بومیان و گردشگران تور کوالالامپور برای گشت و گذاربه داخل فضای خنک مراکز خرید با تهویه مطبوع پناه ببرند. این برج با ارتفاع 203 متر و فضای حدود 697 هزار متر مربع در سال 2003 فعالیت خود را آغاز کرده است. یک مرکز IT با بیش از 100 فروشگاه در مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر کوالالامپور وجود دارد که در سه طبقه پخش شده است. همچنین یکی از بزرگترین کتابفروشی های زنجیره ای جهان را می توان در این مکان یافت. هتل برجایا تایمز اسکوئر در طبقات برج بالای مرکز خرید قرار دارد که می تواند یک اقامتگاه تفریحی مناسب برای سفر به مالزی باشد.
این ساختمان باشکوه تمام امکانات رفاهی و تفریحی را برای اقامت و کشت و گزار در شهر توریستی کوالالامپور فراهم میکند، اگر خواستید سری به جاذبه های گردشگری کوالالامپور بزنید می توانید از معبد وین جنگ، گالری استار هیل، پاویلیون KL، جالان آلور و مرکز خرید لات تن در نزدیکی برجایا تایمز اسکوئر دیدن کنید.

امکانات تفریحی مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر کوالالامپور  

9 سالن سینما 
شهر بازی سرپوشیده
فود کورت
سالن بولینگ
مرکز اسپا
گرند موزیکال استریکس ( پله برقی موزیکال)

ساعت بازدید مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر کوالالامپور 

همه روزه از ساعت 10:00 صبح تا 22:00

آدرس مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر کوالالامپو

1, Jalan Imbi, Imbi, 55100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

مرکز خرید برجایا تایمز اسکور کوالالامپور _ آسمان آبی

مرکز خرید وان اتوما کوالالامپور 1Utama Shopping Mall Kuala Lumpur 

مرکز خرید وان اتوما کوالالامپور یکی از محبوب ترین مراکز خرید مالزی می باشد که درمحله کلانگ واقع شده است. این شاپینگ مال با وسعت 5 میلیون متر مربع بیش از650 فروشگاه و رستوران ها و مراکز تفریحی دارد. در بخش مغازه‌های مد و لباس وان اوتاما، برندهای معروف پوشاک آقایان و خانم‌ها مانند: کالوین کلوین، دوروتی پرکینز، اچ اند ام، لی، میس سلفریج، تامی هیلفیگر، زارا به چشم میخورد. در مرکز خرید وان اتوما کوالالامپور مکان مناسبی برای تفریح کودکان و خرید انواع لباس های بچه گانه می باشد، وان اوتاما همچنین برای علاقه مندان به عطر و ادکلن، کیف و کفش، جواهرات و ساعت، فروشگاه های زیادی را در خود جای داده است. مرکز خرید وان اتوما کوالالامپور سالیانه میزبان بازدید کنندگان  بی شماری از گردشگران تور کوالالاکپور و تور مالزی می باشد.

امکانات تفریحی مرکز خرید وان اوتاما کوالالامپور

جنگل‌ بارانی  Rainforest
منطقه ورزشی Sport Zone   
 باغ مرموز Secret Garden  
شهر بازی سرپوشیده
سینماهای حرفه ای
منطقه دریاچه و آبنما Promenade Lakeside 

دسترسی به مرکز خرید وان اوتاما کوالالامپور

مرکز خرید وان اتوما کوالالامپور دسترسی مناسبی به اتوبوس و قطار شهری LRT  دارد و در فاصله 30 دقیقه ای از مرکز شهر KL قرار گرفته است. 

آدرس مرکز خرید وان اتوما کوالالامپور

مالزی، کوالالامپور، پتالینگ جایا، بندر اوتاما، لبوه بندر اوتاما، مرکز بندر اوتاما

ساعات بازدید مرکز خرید وان اتوما کوالالامپور

همه روزه از 10:00 صبح تا 22:00 شب

مرکز خرید وان اوتاما کوالالامپور _ آسمان آبی

مرکز خرید سونگی وانگ پلازا کوالالامپور  Sungei Wang Plaza Shopping Mall Kuala Lumpur 

مرکز خرید سونگی وانگ پلازا کوالالامپور با مساحت 112 هزار متر مربع در مرکز شهرKL  قرار گرفته و فعالیت خود را از سال 1977 آغاز کرده است. جالب است بدانید سونگی وانگ پلازا و بوکیت بینتانگ از طریق یک پل هوایی به مرکز خرید لات تن متصل می شوند و همین امر این مجموعه را به یک مرکز خرید و تفریحگاه مناسب برای گردشگران تور کوالالامپور تبدیل کرده است. سونگی وانگ پلازا یکی از پیشگامان و 10 مرکز خرید برتر مالزی است و دارای بیش از 600 فروشگاه با طیف گسترده ای از کالاهای محلی ، بین المللی ، فروشگاه های مواد غذایی و آشامیدنی می باشد.

دسترسی مرکز خرید سونگی وانگ پلازا کوالالامپور

مرکز خرید سونگی وانگ پلازا کوالالامپور در یک نقطه ایده‌آل در قلب کوالالامپور قرار گرفته است اگر شما در مرکز شهر قرار دارید، به راحتی با کمی پیاده‌ روی می‌توانید به این مال برسید. همچنین می توانید از قطار سریع السیر شهری نیز استفاده کنید و از جاذبه های دیدنی کوالالامپور دیدن فرمایید. 

ساعت بازدید مرکز خرید سونگی وانگ پلازا کوالالامپور

همه روزه از ساعت 10:00 صبح تا 22:00 شب

آدرس مرکز خرید سونگی وانگ پلازا کوالالامپور

Sungei Wang Plaza SWP Box No. 009, Jalan Bukit Bintang, 55100 Kuala Lumpur

مرکز خرید سونگی وانگ کوالالامپور _ آسمان آبی

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql