معرفی بهترین موزه های آنتالیا (ترکیه)

معرفی بهترین موزه های آنتالیا (ترکیه)

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 تیر ، 1399

معرفی بهترین موزه های آنتالیا (ترکیه)

آنتالیا یکی از شهرهای توریستی ترکیه با 2300 سال قدمت می باشد که جاذبه های منحصر به فردی دارد. جالب است بدانید آنتالیا علاوه بر تفریحات آبی و ساحلی دارای بهترین موزه های هنری و فرهنگی نیز می باشد که گردشگران علاقه مند، بازدید از این موزه ها را بهترین تجربه عمر خود می دانند. در ادامه مطلب آژانس آرزوی آسمان آبی به معرفی بهترین موزه های آنتالیا می پردازد.

Asemanabi-موزه-مینی-سیتی1

موزه باستان شناسی آنتالیا (Antalya Muzesi)

برای مسافران تور ترکیه، موزه باستان شناسی یا همان موزه آنتالیا از بزرگ ترین و محبوب ترین موزه های کشور ترکیه به حساب می آید. موزه آنتالیا که در سال 1922 میلادی به دستور سلیمان برای عموم مردم بازگشایی شد، مساحتی بالغ بر 7000 متر مربع دارد که شامل 13 تالار و یک گالری می باشد.
کل مجموعه این موزه بیش از پنج هزار اثر هنری با سابقه های تاریخی و باستانی مختلف دارد که بازدیدکنندگان زیادی را به خود دیده اند. از آثار موزه که جذابیت زیادی دارند، باید از نقاشی های نقره ای، موزائیک های عصر سلجوقیان، سفال ها، کتیبه های تاریخی، گچ بری ها و مجسمه های سنگی کشف شده از شهر باستانی پرگه نام برد. در مجموعه عثمانی موزه آنتالیا اقلام روزمره، لباس، اسلحه، زندگی عشایری با چادر، پارچه فرش و ... نیز به چشم می خورند.
موزه باستان شناسی آنتالیا همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 8 صبح الی 17 عصر برای بازدید عموم باز می باشد.

Asemanabi-باستان-شناسی

موزه آتاتورک آنتالیا (Ataturk House & Museum)

موزه آتاتورک یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا و یادآور کمال پاشا آتاتورک می باشد. موزه آتاتورک که در ابتدا یک مدرسه دخترانه بود در سال 1986 میلادی تبدیل به موزه شد. موزه آتاتورک از یک ساختمان دو طبقه تشکیل شده که شامل چند اتاق و یک بالکن در طبقه دوم می باشد. شخص آتاتورک همیشه به بالکن رفته و تفکرات و نظرات خود را برای عموم مردم به اشتراک می گذاشت. در این موزه عکس ها و روزنامه های مرتبط با آتاتورک و همچنین لوازم شخصی وی از قبیل اتاق خواب، مجموعه تمبرها، اتاق کار و ... وجود دارند. باید بدانید که ورودی موزه به صورت کاملاً رایگان می باشد.
مصطفی کمال پاشا آتاتورک یکی از اشخاص سرشناس و مهم تاریخ جمهوری ترکیه می باشد. جالب است بدانید در اصل موزه آتاتورک، خانه ای بوده که از طرف مردم آنتالیا به شخص کمال پاشا هدیه داده شده و تنها برای چند شب در آن اقامت داشته است.

Asemanabi-آتاتورک8

موزه اسباب بازی آنتالیا (Toy Museum)

موزه اسباب بازی آنتالیا در سال 2011 میلادی تاسیس شده است که در آن انواع عروسک ها و انیمیشن های کارتونی جای دارد. کالکشن این موزه حدود 3 هزار عروسک و کاراکتر کارتونی معروف و مطرح دنیاست که آن ها را به عرضه نمایش درآورده اند. طرفداران موزه اسباب بازی آنتالیا اغلب کودکان به همراه والدینشان هستند که ساعت ها در این موزه وقت می گذرانند. البته افرادی نیز هستند که برای تجدید خاطره کودکی خود به دیدن این عروسک های دوست داشتنی می روند. بازدیدکننده ها می توانند با شخصیت مورد علاقه خود عکس یادگاری تهیه کنند. عروس های موجود در موزه اسباب بازی از کشورهای آلمان، آمریکا، ترکیه، ژاپن و روسیه می باشند که قدیمی ترین عروسک این موزه متعلق به سال 1800 میلادی است. 

Asemanabi--اسباب-بازی

موزه مینی سیتی آنتالیا (MiniCity)

اگر علاقه مند به آثار مینیاتوری می باشید به شما پیشنهاد می شود به موزه مینی سیتی که در شهر زیبای آنتالیا قرار دارد، سر بزنید و از تماشای این آثار لذت ببرید. شاید اکثر مردم فکر کنند که موزه تنها دیدن آثار قدیمی و ارزشمند می باشد اما اینگونه نیست بهتر است برای رهایی از این تفکر حتماً از موزه مینی سیتی بازدید کنید.
در این موزه بی نظیر انواع آثار باستانی و بناهای قدیمی مشهور که در دنیا هستند با دیتیل و ابعادی کوچک قرار گرفته است همچنین ماکت هایی از نمادها، آثار معروف، مناطق و ساختمان های مطرح نیز به چشم می خورد. همچنین جاذبه های دیدنی و تاریخی موجود در کشور ترکیه نیز همگی در موزه مینی سیتی گردآوری شده اند. یکی از ویژگی های خاصی که این موزه دارد برقراری ارتباط با چهار زبان دنیا برای بازدید کننده ها می باشد و نیز اطلاعات هر اثر در کنارش به صورت سنگ نوشته درآمده است. افرادی که به دنبال ثبت خاطره هستند نیز می توانند عکس های یادگاری در کنار این ساختمان های کوچک تهیه کنند.

Asemanabi-موزه-مینی-سیتی5

موزه زیست شناسی دریایی آنتالیا

موزه زیست شناسی که در سال 2014 میلادی برای عموم بازگشایی شد از جذاب ترین موزه های شهر ساحلی آنتالیا می باشد. طراحی که برای فضای موزه زیست شناسی دریایی تدبیر شده تشابه زیادی به یک کشتی دزدان دریایی دارد. در این موزه 500 گونه مختلف جانوران دریایی، آبزیان، ماهی ها، لاک پشت ها، خرچنگ دریایی، ستاره دریایی و ... یافت می شود که تمامی جانوران دریایی را در بازه زمانی 15 سال از سراسر جهان تهیه کردند. جالب است بدانید که 150 نوع از این گونه ها در خطر انقراض قرار دارند. این موزه به قدری جذاب و هیجان انگیز است که حتی کودکان نیز برای دیدن آن لحظه شماری می کنند.

Asemanabi--زیست-شناسی

موزه قوم نگاری آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای پر بازدید ترکیه است که در آن انواع جاذبه های دیدنی چون موزه های وجود دارد که یکی از آن ها موزه قوم نگاری می باشد که در سال 1996 میلادی احداث شده است. در این موزه گردشگران با فرهنگ و رسوم مردم ترک زبان بیشتر آشنا می کند. فرهنگ را در این موزه با ارائه ماکت هایی که با لباس های خوش رنگ و محلی پوشیده شده اند نشان داده اند که هر کدام به کاری مشغولند، یکی در حال پخت نان، دیگری پارچه بافی و بعضی در حال برگزاری مراسم شادباش و جشن و سور حنابندان است. موزه قوم نگاری متشکل از دو ساختمان است که یک بخش آثار هنری و بخش دیگر آثار تاریخی مردم ترک و سبک زندگی این مردم را نمایش می دهد. 

Asemanabi-قوم-نگاری1

موزه کاشی و سرامیک آنتالیا

بنای این موزه متعلق به سال 1251 میلادی می باشد که از کاشی های رنگین و درخشان پوشیده شده است. تمامی اسن کاشی ها متعلق به دوران سلجوقیان می باشد. این ساختمان که در ابتدا مدرسه دوران سلجوقی بود هم اکنون تبدیل به موزه کاشی شده است. کتیبه زمان سلجوقی در سردر ورودی این موزه به چشم می خورد که در آن اطلاعات ساخت بنا حک شده است. از دیدنی های این موزه آرامگاه سلاالدین کارتای در قسمت جنوب غربی مدرسه را می توان نام برد. همچنین علاوه بر کاشی ها و سرامیک های دوره های مختلف زمانی از تماشای محصولات و آثار هنری چوبی نیز لذت ببرید.

Asemanabi-کاشی

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql