مساجد ایرانیان در دبی

مساجد ایرانیان در دبی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 شهریور ، 1398

مساجد ایرانیان در دبی

مساجد ایرانیان دبی Iranian Mosques In Dubai 

مساجد ایرانیان دبی شاهکاری از خلق هنر مسلمانان شیعه و سنی می باشد. مساجد همواره نیایشگاه مسلمانان بوده است که گنبد و مناره های آن به آسمان پر می کشد. دبی شهری است، مسلمان نشین و پر رنگ و لعاب به همین دلیل بزرگترین مساجد جهان با زیباترین معماری ها که چشم را خیره می کند را در قلب خود گنجانده است. بدون شک مساجد ایرانیان دبی جزو بهترین گزینه ها برای گردشگران تور دبی است، که با فرهنگ و هنر مسلمانان آشنا شوند و از شکوه و زیبایی آنها لذت ببرند. آژانس آرزوی آسمان آبی شما را در سفر و سیاحت به تمدن ایرانی در دین اسلام همراهی می کند. جالب است بدانید که تعداد 48 مسجد ویژه مسلمانان غیر عرب زبان در کل امارات متحده عربی در حال فعالیت است. 

مسجد ایرانیان امام حسین دبی Iranian Imam Hossein Mosque Dubai

مسجد ایرانیان امام حسین دبی که با نام مسجد ایرانیان سطوا نیز ازآن نام برده می شود، با کمک هلال احمرجمهوری اسلامی ایران و شیعیان خیرمقیم امارات در سال 1363 هجری شمسی درمنطقه ی جمیرا دبی ساخته شد. به منظور تاسیس مسجد امام حسین دبی زمینی به مساحت 6000 مترمربع در مجاورت بیمارستان ایرانیان در دستان هنرمند معماران و طراحان ایرانی قرار گرفت. از نزدیکترین جاذبه های گردشگری دبی به مسجد ایرانیان امام حسین دبی میتوان مسجد جمیرا، پارک الوصل دبی، باغ وحش دبی، مرکز خرید دبی مال، مرکز خرید تاون سنتر جمیرا دبی، مرکز خرید لامسی پلازا و مرکز خرید مرکاتو دبی اشاره کرد.
ساختمان اصلی مسجد ایرانیان امام حسین دبی 2500 متر مربع مساحت دارد، که شامل بخش های زیر می شود:
محل عرضه محصولات فرهنگی مسجد ایرانیان امام حسین دبی
شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) مسجد ایرانیان امام حسین دبی  
مهد کودک قرآنی حضرت رقیه (س) مسجد ایرانیان امام حسین دبی  
صحن مسجد ایرانیان امام حسین دبی  
بخش اداری مسجد ایرانیان امام حسین دبی  
کتابخانه مسجد ایرانیان امام حسین دبی  

معماری مسجد ایرانیان امام حسین دبی 

معماری مسجد ایرانیان امام حسین دبی ساختاری بی نهایت پیچیده دارد. دیگرمساجد دبی معمولا ظاهرساده دارند، که بزرگی آن فقط شکوه یک سازه را نمایش می دهد، مسجد ایرانیان امام حسین دبی خلقی از یک اثر هنری با معماری فارسی است، که چشم گردشگران و توریست های تور دبی را مجذوب خود ساخته است. نمای مسجد ایرانیان به همراه کاشی های رنگی با نقش های گل های برجسته وتلفیق رنگ آبی لاجوردی، قرمز، زرد، سبز و سفید تزیین شده است. 
آدرس مسجد ایرانیان امام حسین دبی: امارات متحده عربی، منطقه جمیرا ،خیابان الوصل، رو به روی بیمارستان ایرانیان دبی

فعالیت های مسجد ایرانیان امام حسین دبی  

فعالیت های مسجد ایرانیان امام حسین دبی در زمینه اجرای برنامه های مذهبی، آموزشی، فرهنگی ،عبادی ،علمی، اجتماعی و دینی انجام می شود. در اینجا به تعدادی از فعالیت های مسجد ایرانیان امام حسین دبی اشاره خواهیم کرد:
برگزاری مراسم عزاداری و جشن ها درمناسبت های ملی ، مذهبی مانند : ایام محرم وسفر،ایام ماه مبارک رمضان، نیمه شعبان، عید غدیر، عید قربان، اقامه نماز باشکوه جمعه، قرائت قرآن، اقامه نماز جماعت، برگزاری زیارت عاشورا، دعای ندبه، دعای توسل، دعای کمیل، اقامه نمازعید فطر، ارائه کتاب و نرم افزارمناسب کودکان، آیین تشریف به اسلام، دایرکردن کلاس های متنوع، دایر کردن اردوهای متفاوت، ارائه خدمات مشاوره ای، عقد و ازدواج، طلاق، برگزاری دوره های آموزشی کودکان، برگزاری دوره های آموزشی خواهران مانند: روان خوانی، ختم قرآن، زبان انگلیسی، زبان عربی، خیاطی، مهارت های زندگی، فروش کتاب، فروش نرم افزار های علمی و مذهبی، کتابخانه دیجیتال

کتابخانه مسجد ایرانیان امام حسین دبی  

کتابخانه مسجد ایرانیان امام حسین دبی حدود 14000 کتاب را در خود جای داده است. در این کتابخانه، کتابهایی به زبان های فارسی، عربی، اردو و انگلیسی با ملیت های متفاوت در قفسه های معین به چشم می خورد، به همین دلیل کتابخانه مسجد ایرانیان گردشگران تور دبی را با هر ملیتی به سمت خود می کشاند. همچنین فضایی با میز و صندلی، رایانه و اینترنت رایگان برای مطالعه لحاظ شده است.
ساعات کاری کتابخانه مسجد ایرانیان امام حسین دبی: صبح ها از ساعت 10 تا 14:30 و عصرها از ساعت 17 تا 21

مسجد ایرانیان علی ابن ابی طالب دبی Iranian Ali Ibn Abi Talib Mosque Dubai 

مسجد ایرانیان علی ابن ابی طالب دبی یکی از زیباترین معماری های امارات را نمایش می دهد. این مسجد که مخصوص شعیان می باشد، در سال 1980 میلادی در منطقه بر(Bur) دبی ساخته شد. مساحت مسجد ایرانیان علی ابن ابی طالب دبی 2150 متر مربع می باشد، که ظرفیت بیش از 630 نفر است. همواره شیعیان ایرانی، عراقی، هندی و پاکستانی در برگزاری اقامه نماز و تمام مراسم های دینی و مذهبی شرکت می کنند. در دیواره های مسجد ایرانیان خطاطی های اسلامی از قرآن در گل سرخ نوشته شده است، که در پس زمینه لاجوردی آن خودنمایی می کند. میتوانید بعد از بازدید از مسجد به جاذبه هایی مانند: خانه شیخ سعید آل مکتوم، دولفیناریوم دبی، تله کابین خور دبی نیز برای گشت و گذار سری بزنید.   
آدرس مسجد ایرانیان علی ابن ابی طالب دبی : امارات متحده عربی، دبی، خیابان علی ابن ابیطالب

مسجد ایرانیان دبی _ آژانس آسمان آبی

مسجد ایرانیان در دبی _ آسمان آبی

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql